Avatar billede lyders Nybegynder
30. juli 2002 - 16:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af load fra klient

Når jeg idag loader data ind i min DB gøres det ved at logge på DB serveren via noget fjernstyringssoftware og "fyre" en .bat fil af her

Så er spørgsmålet... hvordan får jeg foretaget et load fra en klient istedet for at skulle være direkte på DB serveren??? (data ligger på selve DB serveren og jeg er ikke interesseret i at sende data over netværket)
Avatar billede teepee Nybegynder
30. juli 2002 - 16:17 #1
Sql*Loader kan også installeres på klienterne, se efter sqlldr*.* om du ikke allerede har den liggende og kan kaldes via et simpelt api:

sqlldr userid=bruger/login@db control=kontrolfil.ctl
Avatar billede teepee Nybegynder
30. juli 2002 - 16:19 #2
den ligger gerne i oracle/bin kataloget
Avatar billede teepee Nybegynder
30. juli 2002 - 16:20 #3
Med hensyn til data på serveren kan du så ikke lave en share?
Avatar billede lyders Nybegynder
30. juli 2002 - 16:59 #4
teepee> takker for svarene... jeg har sqlldr liggende... jeg prøver at angive sharen som sti til data og ser hvad der sker... vender tilbage i morgen med svar
Avatar billede lyders Nybegynder
02. august 2002 - 10:00 #5
Det virkede fornemt :-)

Teepee> læg et svar så får du los point og sp. bliver afsluttet :-)
Avatar billede teepee Nybegynder
02. august 2002 - 10:32 #6
bøh