Avatar billede larsaasted Nybegynder
30. juli 2002 - 14:03 Der er 13 kommentarer

move user accounts from a server to another

How can I move/copy all user accounts from a NT 4.0 to another server??
Avatar billede larsaasted Nybegynder
30. juli 2002 - 14:06 #1
sorry, der må gerne skrives på dansk.......
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. juli 2002 - 17:59 #2
Hvis det er et domæne som der er tale om, kan du melde den anden server ind som BDC - så får den nemlig replikeret brugerne over på sig. Herefter kan du *vist* promote din BDC til en PDC.

Jeg har ikke selv lavet dette stunt, men mine kollegaer har.
Avatar billede larsaasted Nybegynder
31. juli 2002 - 16:07 #3
Goulduck-> Hmm..... lyder interresant, men......er det mon den bedste løsning.....
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. juli 2002 - 23:40 #4
Ved det ikke... det er den eneste løsning jeg kender.
Avatar billede been Nybegynder
02. august 2002 - 18:06 #5
Prøv at hente en demo af Hyena på http://www.adkins-resource.com/

Jeg mener at du der kan eksportere dine brugere og importere dem på en anden maskine, men er dog ike 100 % og har ikke lige tid til at undersøge det nærmere pt.
Avatar billede triton Nybegynder
05. august 2002 - 16:23 #6
Hvorfor skal de flyttes? Er du ved at konfigurere en ny server i stedet for den gamle?
Avatar billede lazac Nybegynder
14. august 2002 - 14:45 #7
Jeg vil anbefale at du bruger "goulduck"s løsning, da det er den 'officielle' måde at gøre det på.
Du skal dog huske at kopiere brugernes data, log-in scripts og lign. med over manuelt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. august 2002 - 16:40 #8
Så vil jeg da smide et svar... ;)
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:54 #9
Hyena er svaret den kan det der kram
Avatar billede bursch Nybegynder
06. december 2002 - 08:52 #10
Hvis du går ind under:
Start menu - programs - Administrative tools - Server manager

Når du er der inde kan du sætte den til at replikere mellem pdc og bdc når den er færdig kan du så "promote to primary doamin controler"

vær opmærksom på der kan gå op til 1 time inden den er færdig så hav toldmodighed ;)

\\Bursch
Avatar billede larsaasted Nybegynder
20. januar 2003 - 00:53 #11
Sorry, men jeg har løst problemmet for lang tid siden - august måned
Avatar billede larsaasted Nybegynder
20. januar 2003 - 00:54 #12
Sorry, jeg hhar løst problemmet for lang tid siden - august måned
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. januar 2003 - 06:30 #13
Hvad gjorde du?