Avatar billede columbus Nybegynder
30. juli 2002 - 14:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ACPI-Compliant Control Method-Battery

Hej

Jeg har en bærbar, som har et problem med at vise batteri status. Den viser hele tiden at computeren er tilsluttet vekselstrøm, selvom den ikke er.
Jeg har fundet ud af at det sandsynligvis skyldes at computeren mangler 'ACPI-compliant Control Method-Battery' under Batteri i enhedshåndtering.

Men hvordan installeres denne. Geninstallation af windows virker ikke, og man kan ikke finde hardwaren manuelt?

Tak,
Benjamin
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 14:28 #1
jeg vil mene at det er din bios der er problemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 14:29 #2
kan du komme ind i bios, så se under Powermanagement.
Avatar billede columbus Nybegynder
30. juli 2002 - 14:46 #3
Jeg kan godt komme ind i Bios, men der er intet powermanagement.
Bios'en er MobilePRO Version 4.00.01 System Bios R1.04Fu

Der er så vidt jeg ved ingen biosopdatering.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 15:03 #4
ok, jeg kender ikke så meget til bærbare, har du været på product hjemmesiden for at se om der skulle stå noget om dit problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 15:04 #5
har du været alle punkter igennem i bios for at se om der står noget om ACPI?
Avatar billede columbus Nybegynder
30. juli 2002 - 15:15 #6
der er kun 9 menupunkter at vælge imellem, så det er rimeligt hurtigt at overskue, og der er intet med power eller ACPI, desværre :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2002 - 15:46 #7
sorry, du må vente til der kommer en der ved noget mere omkring ACPI
Avatar billede columbus Nybegynder
03. august 2002 - 14:31 #8
Jeg har nu snakket med hardwareproducenten, og fået oplyst at hardwaren ikke understøtter dette. Så der lå problemet.
Jeg troede at alle batterier kunne dette, men åbenbart ikke.

Tak for hjælpen