Avatar billede allan_engell Nybegynder
30. juli 2002 - 13:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP Pro vil ikke logge på NT 4.0 domæne

Hejsa,

Jeg har et problem med en Windows XP pro, der nægter at logge på et Windows NT 4.0 Server domæne. Jeg har set problemet på 2 forskellige netværk, men har også set det virke på et andet netværk.

XP Pro kan sagtens se domænet, og computerkontoen bliver også aktiveret, når man tilføjer computeren til domænet. Men når man efter genstart af computeren, forsøger at logge på, kommer XP Pro med en fejlmeddelse om at tillidsforholdet ikke kunne kontrolleres.

Håber nogen kan være behjælpelig med en løsning!

/Allan
Avatar billede dinkie Nybegynder
30. juli 2002 - 13:59 #1
Avatar billede allan_engell Nybegynder
30. juli 2002 - 15:40 #2
Hej Dinkie.

Jeg har prøvet guiden på http://www.eksperten.dk/spm/202019, men det løser desværre heller ikke problemet.

/Allan
Avatar billede dinkie Nybegynder
30. juli 2002 - 15:46 #3
Har du et eventid fra eventloggen du kan give mig?
Avatar billede allan_engell Nybegynder
30. juli 2002 - 15:51 #4
Det kan jeg godt, men det kan først blive i morgen, da jeg ikke længere er i nærheden af pc'en. Jeg får også lige en exact skærmdump af fejlmeddelsen. Tak for hjælpen indtil da.

/Allan
Avatar billede resten Nybegynder
30. juli 2002 - 18:38 #5
Avatar billede allan_engell Nybegynder
11. august 2002 - 12:33 #6
Tak for de mange svar! Jeg har dog selv fundet løsningen på problemet. XP PRO kunne ikke logge på NT serveren, da den kun kørte med Service Pack 3. Når XP PRO / Win2000 skal udføre et domænelogin, bruges der Active Directory kald, som ikke understøttes af NT serveren - Med mindre den er installeret med minimum Service Pack 5. Jeg installerede Service Pack 6, og XP PRO loggede på domænet uden problemer!