Avatar billede gosche Nybegynder
26. august 2000 - 22:50 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

OPSLAGSTAVLE til hjemmeside... HJÆLP

Hejsa Allesammen..

Min kæreste vil gerne have en opslagstavle på sin hjemmeside, hvis der er nogle der har nogle fede forslag skal de være velkommen, og til den eller de der har givet mig de fedeste forslag belønner jeg med de 150 pionts... det skal være en tavle, hvor man skriver og 5 til 10 sekunder efter kan man se hvad man har skrevet. Du kan også e-maile forslagene til mig, og så skrive det her, og hvis det er hamrende iorden, vil man blive belønnet...
Avatar billede gosche Nybegynder
26. august 2000 - 22:51 #1
Min e-mail adresse er forresten    gosche@gosche.dk
Avatar billede mpj Nybegynder
26. august 2000 - 22:56 #2
Det kan ikke laves i DHTML... Der må et script sprog til... Kan i køre PHP eller ASP?
Avatar billede gosche Nybegynder
26. august 2000 - 23:03 #3
vi kan godt køre ASP, det er inget problem.
Avatar billede stig3 Mester
26. august 2000 - 23:03 #4
Er det en slags chat-tavle i vil have eller er det mere som et forum ala eksperten her ?

Uanset har mpj ret. Det kræver et scriptsprog og eventuelt noget database eller skrivning til en tekstfil.
Avatar billede stig3 Mester
26. august 2000 - 23:05 #5
Hvis i vil have et forum kan i kigge på http://www.activeserverpages.dk

Der ligger en del forskellige, som i så kan modificere efter behov.
Avatar billede mpj Nybegynder
26. august 2000 - 23:07 #6
Jeg finder lige noget i ASP...
Avatar billede mpj Nybegynder
26. august 2000 - 23:08 #7
Hehe... Der kigger jeg også...
DEr ligger en god del som nok let kan omprogrammeres...
Hmm....
Avatar billede gosche Nybegynder
26. august 2000 - 23:11 #8
Jeg har været inde og kigge på activserverpages, men har intet kunne finde....
Avatar billede gosche Nybegynder
26. august 2000 - 23:12 #9
det skal være noget i retningen af en gæastbog, men ikke direkte en gæstebog..Hvis i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede mpj Nybegynder
26. august 2000 - 23:12 #10
Faktisk er det jo egentlig en gæstebog i skal bruge... Så den skriver:

Hans knudsen (med email i linket) søger:
En fed bli til 100.000kr

Carla søger:

En flot potteplante...

Er det ikke noget lignende?
Avatar billede mpj Nybegynder
26. august 2000 - 23:16 #12
Avatar billede mpj Nybegynder
26. august 2000 - 23:18 #13
Jeg havder når linksne ikke virker pga ?
Avatar billede tobias Nybegynder
28. august 2000 - 00:00 #14
Hvis du kan køre asp kan jeg klart anbefale Thundercalls board...! Download source her...

http://www.thundercall.dk/?case=sourcephp

og prøv den her...!

http://www.thundercall.dk/?case=board
Avatar billede thundercall Nybegynder
28. august 2000 - 11:31 #15
Tak Tobias!!
Men det er altså PHP...
BlackBoard er godt nok under opdatering... så den vil blive nemmere at customize...
Avatar billede seal Nybegynder
30. august 2000 - 08:30 #16
Der ligger to fine formulare i MS Frontpage2000 som hedder: Feedback og gæstebog. Disse to er ganske udemærket til hjemmesidebrug. Der er ligeledes et eksemplar af samme...

God fornøjelse :-)
Avatar billede tobias Nybegynder
31. august 2000 - 22:56 #17
nå ja sorry ... ! jeg mente php...!