Avatar billede brian8 Nybegynder
29. juli 2002 - 23:44 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

hvad betyder disse koder egentlig ??

jeg har lige nogle koder som jeg godt kunne tænke mig at få en lille forklaring på hvad de egentlig betyder. Måden som det er skrevet på er nemlig ny for mig, og hvad er det WindowAdapter() egentlig godt for???

frame.addWindowListener(new WindowAdapter() {
            public void windowOpened(WindowEvent e) {
                cmdFindFil.requestFocus();
            }
        });
Avatar billede bearhugx Nybegynder
30. juli 2002 - 00:12 #1
Den viste kode betyder, at når dit window (framen) bliver åbnet, så bliver focus sendt til komponenten cmdFindFil (så den er klar til indtastning/tryk - det afhænger af komponentens type...)

WindowAdapter er en klasse, som har et sæt metoder, som omhandler events i forbindelse med Vinduer :
- windowOpened
- windowClosing
- windowClosed
- windowIconified
- windowDeiconified
- windowActivated
- windowDeactivated
- windowStateChanged
- windowGainedFocus
- windowLostFocus

Der gives så muligheder for at overskrive disse metoder, så man selv kan bestemme, hvad der skal ske i de forskellige events tilfælde

frame.addWindowListener(...) bruges så til at tilknytte WindowAdapteren til frame-objektet

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede cs_henrik Nybegynder
30. juli 2002 - 00:14 #2
Det er en nem og hurtig måde at lave en instans af en klasse (her: WindowAdapter), hvor man lige definerer en metode (her: windowOpened). Referencen til objektet bliver blot smidt videre som parameter til addWindowListener.