Avatar billede trygleren Nybegynder
29. juli 2002 - 21:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CD-Rom Spin-down

Jeg har et stort problem. Spin-downtiden på mit LiteOn DVD-Rom drev er kun på 0.002 nanosekunder. Dette er til stor irritation når jeg blandt andet spiller spil, hvor jeg er nødt til at udholde en frosset skærm i en fire-fem sekunder hver gang drevet skal have cd'en op i fart igen. Er der en måde hvorpå jeg selv kan sætte spin-downtiden? En utillity eller hvad ved jeg?
Drevet er i øvrigt er LiteOn DVD163D (48x/16x)
Avatar billede junl Nybegynder
29. juli 2002 - 22:18 #1
Hvis du har Nero - så kan drivespeed utility'en eftersigende sætte en stopper for dit spindown problem.

Jeg har ikke testet det, men dette program skulle også gøre det samme.

http://www.aberry.demon.co.uk/programs/  - download det program der hedder "spindown"

Dette program skulle også kunne gøre det:

http://www.simtel.iif.hu/pub/pd/42097.html

Og her er et mere program

http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=cdspeed.html

Håber et af dem virker.
Avatar billede trygleren Nybegynder
30. juli 2002 - 01:08 #2
Jeg har også smidt problemet ind i Google og fået samme tre =) Nummer et er til harddiske, nummer to kan jeg ikke pakke ud(bruger winace 2.0) og nummer tre vil ikke lade mig bruge spindownfunktionen. Den er markeret ud, men er dog synlig. En af mine venner kan godt sætte farten ned på hans via det sidste program.
Avatar billede junl Nybegynder
30. juli 2002 - 18:03 #3
Program nr. 2 kan pakkes ud med Servant Salamander.
Kan hentes her: http://download.com.com/3001-2248-2198496.html

Til en anden gang skulle du måske prøve, at skrive hvilke programmer du har prøvet - så vi andre ikke spilder vores tid.

Nero kan downloades her: http://download.com.com/3001-2140-10128080.html
Avatar billede trygleren Nybegynder
30. juli 2002 - 18:16 #4
"så vi andre ikke spilder vores tid." ... hvad er det for en tone? Arrogance hører ikke hjemme her!
Til en anden gang skulle du måske prøve ikke at komme med det åbenlyse svar - enhver kan bruge en søgemaskine!
Avatar billede junl Nybegynder
30. juli 2002 - 18:47 #5
Det var ikke ment så hårdt, som det måske lyder. Det kan bare være irriterende, at bruge tid på noget, som spørgsmålsstilleren allerede ved - derfor er det bedst, at skrive alle informationer ned i sit spørgsmål. Desuden er det ikke alle der ved, hvordan man søger informationer via nettet - derfor søger de måske et svar her.

Desuden ved jeg godt hvad der hører hjemme på eksperten - det har intet med arrogance at gøre.
Avatar billede trygleren Nybegynder
30. juli 2002 - 21:28 #6
Heh, det er ved at være lidt at et forum det her *g* Undskyld misforståelsen, men jeg tolkede det som HÅRDT ment. Du har fuldstændig ret i at jeg burde have nævnt hvilke programmer jeg havde osv. Det tager jeg til mig - godt ord igen forhåbentlig =)
Avatar billede junl Nybegynder
30. juli 2002 - 21:34 #7
Godt ord igen :-) Jeg burde jo også have tænkt mig om, før jeg skrev - tingene kan nemt misforståes på tekst. Håber du får fixet dit problem.
Avatar billede trygleren Nybegynder
16. september 2002 - 19:34 #8
Heh