Avatar billede qtest Nybegynder
29. juli 2002 - 17:25 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Chaintek bundkort igen...

Jeg fik endeligt gang i maskinen i week-enden! xp lagt på,  var på nettet.. og skulle så starte den op idag! -skærmen siger "no signal input og capel not conektet" (noget lignene).. OG så er jeg LOST igen!!! det kørte perfekt i fredags aften!!! alt kunne lade sig gøre! og så.... dette igen!
Jeg skulle enteligt sælge maskinen...meeennn det kanjeg sku ikke være bekendt før dette er rettet!
Gi et bud på en/et løsning! og pointene er dine!!! (Hvis det virker) :O)
Avatar billede qtest Nybegynder
29. juli 2002 - 17:26 #1
'PS alle mand: alle stavefejl er med i prisen!
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juli 2002 - 17:32 #2
Prøv at tage dit grafikkort op og sætte det i igen et par gange og se om det ikke hjælper.
Ellers prøv at sætte den til default i bios hvis det andet ikke hjælper.
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juli 2002 - 17:34 #3
Det var godt nok dumt skrevet med den sidste linie, når du ikke kan se noget på skærmen. Undskyld herfra og jeg krydser fingre for at det første hjælper...
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juli 2002 - 17:37 #4
Det kunne jo også være at dit kabel sidder løst bagpå grafikkortet.
Ellers må du prøve dit grafikkort i en anden pc'er eller prøve et andet grafikkort i din.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2002 - 17:48 #5
det er jo en meddelese der kommer når skærmen er unplugged, eller mangler signalet fra grafikkortet.
Avatar billede gudmundp Praktikant
29. juli 2002 - 17:57 #6
Har motherboardet et onboard grafikkort
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juli 2002 - 18:50 #7
Hvis dit M/B har et onboard grafikkort skal du disable det i bios'en.
Avatar billede toocool Nybegynder
29. juli 2002 - 20:38 #8
Har haft den samme fejl:

Prøv at tage stikket ud af dit grafkort.... kig efter om et af benene er bukkede eller løst.

Kunne selvfølgelig også være et def grafkort. Har du ikke et gammelt et du kan prøve med?
Avatar billede qtest Nybegynder
31. juli 2002 - 00:33 #9
HHmmnnn ja den er go... Der er IKKE OB grafik!
og hvis der var kunne jeg IKKE disable det da jeg ikke får et signal til BIOS...på skærmen!!)
Det der er mærkeligt er at det er lykkes mig 3 gange at få signal med det HW der er i lige nu!
i fredags lagde vi XP på den, og der er ikke pillet siden!!!)
Grafikkort er ok, (også tjekket sidste gang)(JA det er ikke første gang det fuc...g BK. laver nummre..)! (men tak af lige vel)
-og så lige det løse kabel.... det er skruget så tæt i at det næsten er smeltet sammen... ikke problemet!(desvære).OG skærmen er på lige nu!! :O) så den virker også!!!
Kan det være en periodisk fejl på BK´tet???? er der "noget" der hedder det???(PS: hvilket BK skulle jeg SÅ købe???)
Avatar billede pentium4 Juniormester
31. juli 2002 - 00:48 #10
Med Asus eller Soltek går man ikke galt i byen. De sidste 3-4 M/B jeg har haft har været og er et Asus - Så fuld tilfredshed med det.

Med hensyn til periodiske fejl, så kan de jo forekomme alle steder. Det kan jo være en kold lodning eller en komponent der ikke virker optimalt.

Jeg har et 32" Philips tv som engang imellem bliver lilla i billedet og så står den og skifter imellem det lilla billede og det normale og hvis jeg slukker helt for strømen og tænder det lidt efter, forsvinder fejlen nogen gange og andre gange kan den drille i lang tid.
I sidste uge drillede den flere dage i træk og nu her har den ikke drillet i de sidste 3-4 dage og jeg har fået at vide, at det nok bare er kolde lodninger.
Avatar billede toocool Nybegynder
31. juli 2002 - 10:41 #11
Pentium4: Det lyder som om RGB-delen i dit tv har en løs lodning.

Det er sikkert den grønne farve der forsvinder per.... ikke noget en teknikker ikke kan klare.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2002 - 11:18 #12
Det behøver ikke at være en kold lodning, en kold ldoning har en bestemt måde at opføre sig på, som regel bliver fejlen værre og værre indtil krateret er så stort at kontakten afbrydes.
Det kan være en komponent (transistor eller int. kreds) der afbryder/kortslutter indvendigt, det kan forholdsvis nemt afsløres med kølespray.
Værre er det hvis det er billedrørets gitre mister forbindelsen eller kortslutter periodisk.

Jeg har nogle gange reddet et billedrør ved at regenerere det eller ved at lægge fjernsynet med fronten ned på et tæppe, tænde for den og lade glødetråden varme godt op for herefter forsigtigt at banke på billedrørets hals, så glødeskaller løsnes og falder ned mod hulmasken, så kunne det køre et stykke tid endnu.
Avatar billede pentium4 Juniormester
31. juli 2002 - 13:31 #13
Nogen gange når det driller og jeg bare har slukket det med fjernbetj. og tændt det igen, starter det op med at hele billedet er grønt eller og helt sort og efter nogle sekunder kommer billedet så tilbage og nogen gange er det normalt og andre gange kan det godt drille i flere timer.
Men ham jeg kender som laver tv, har temmelig travlt lige i øjeblikket fordi han også sætter antenner og paraboler op.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2002 - 13:43 #14
hvad sker der hvis du dasker til det, lidt ala Onslow
Avatar billede qtest Nybegynder
31. juli 2002 - 15:56 #15
HER vis I vil fortsætte "skærm" chatten! -> http://www.eksperten.dk/kat/152/
lige tilbage til emnet...ok!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2002 - 20:12 #16
sorry ;o(

Hvad har du prøvet, kan vi få et resumé
Avatar billede pentium4 Juniormester
01. august 2002 - 04:39 #17
Sorry from here too...
Avatar billede qtest Nybegynder
01. august 2002 - 22:12 #18
ok! ja senere...er flad nu...var oppe lige som "pentium4".. til ½5...gabbb igår... skal på arb. kl. 0600..så nat nat..
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. august 2002 - 14:30 #19
Takker for point'ne.