Avatar billede unknown_someone Juniormester
29. juli 2002 - 17:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvilken harddisk

Jeg sidder og skal til at kigge på ny HD og er en lille smule i tvivl.

lige i øjeblikket har jeg kig på to forskelige - nemlig; Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB Fluid og Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB men ville gerne lige høre for og imod hvilken af disse det skal være

er der endelige andre forslag til et rigtig godt køb af HD så kom endelig med dem - dog helst ikke for meget over 1000 bobs
Avatar billede nuki Nybegynder
29. juli 2002 - 17:12 #1
hehe sjovt nok larmer fluid mere end den anden de første 14 dages tid bagefter er den "lydløs" så jeg ville nok tage den med fluid da jeg selv har en 80 og en 60 udgave af den.

-Nuki
http://urgh.dk
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. juli 2002 - 17:12 #2
Du skal købe den der hedder "fluid".
Den er mere lydløs,da der er væske i lejerne i den.
Jeg har den selv i 60gb versionen,og den siger ikke rigtig noget.:-)
Avatar billede unknown_someone Juniormester
29. juli 2002 - 17:15 #3
ok

men er maxtor så den der klart kan anbefales eller er der andre der måske er bedre? jeg ved der er store problemer med en af serierne fra IBM, men måske andre forslag?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2002 - 17:15 #4
maxtor fluid skal du vælge, har lige købt en 80Gb over nettet, 1094.04 kr. inkl. forsendelse, købt hos BJ Trading.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
29. juli 2002 - 17:21 #5
kan købes for 914 inkl porto nu...

anyway - faldt lige over denne; Seagate Barracuda IV 80GB Fluid

hvad med den i forhold til maxtor?
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juli 2002 - 17:45 #6
Du skal købe Seagate's "Barracuda IV 80GB Fluid" til 887 kr. + 39 kr. i fragt hos http://www.itbutikken.dk Jeg har lige bestilt en for en ven og har også selv en og den larmer meget lidt.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
29. juli 2002 - 18:09 #7
siger du så det fordi du kun kender den? eller fordi du ved der er en mærkbar forskel fra seagate til maxtor?
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juli 2002 - 18:43 #8
Jeg købte en Maxtor Fluid lige inden jeg købte den her og den larmer en del mere end den anden, men det kan jo være at jeg har fået en Mandagsmodel.
Jeg har også haft en del IBM-HD og har stadig en 40GB der endnu ikke har lavet/fået nogen fejl og jeg har en 45GB som skal sendes til Holland fordi den er i stykker - Så hold dig fra IBM.
De nye fra IBM (GXP120-serien) må kun stå tændt i max. 8 timer/dag.
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
29. juli 2002 - 21:38 #9
Jeg er enig med pentium 4. Hold dig langt væk fra Maxtor og især IBM. Seagate laver de mest støjsvage og hurtigste diske!!! Har selv 2 Seagate's "Barracuda IV 80GB Fluid". De er hurtige... larmer ufatteligt lidt..... De kører bare derudaf :-) og så koster de ikke alverden.

Du ka evt. se på bedømmelserne af denne disk inde på www.edbpriser.dk

MVH snixi2002
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
30. juli 2002 - 08:37 #10
Baracuda Iv 80GB Silent Fluid....er ik videre hurtig...da søgetiden er på 9.5ms....har en selv....men bortset fra at den er lidt langsommere...er det ellers en god harddisk
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. august 2002 - 17:01 #11
Takker for point.