Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juli 2002 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Authentication - MD5

Jeg her nogle problemer med min APACHE installation, den vil ikke bruge kryptering af mine passwords... :o(

Jeg har lavet en fil, med følgende entries:

blondine:YW0hwd6xZdikE (dette password = altidfrisk - taget fra et eksempel på www.webcafe.dk)
test:test

Går jeg ind på min side, som kræver authentication, så spørger den fint og bruger navn og password!
Skriver jeg så: blondine og altidfrisk, så kommer jeg ikke ind, skriver jge derimod test og test, så er jeg inde!!

Jeg vil gerne have krypteringen til at virke, er det noget i har gode råd til??

Et andet problem, er at når jeg skriver htpasswd -c nyfil test
så skriver den: htpasswd: -c and -n options conflict

Så oprettede jeg filen users.pw i notepad, og tilføjede de 2 entries fra før!

C:\Apache2\bin>htpasswd c:\apache2\htdocs\test\users.pw lort
Automatically using MD5 format.
New password: ****
Re-type new password: ****
Updating Adding password for user lort
The process cannot access the file because it is being used by another process.
        0 file(s) copied.

Hvad er det for en process, som bruger min fil?
Apache er lukket ned! :o(

Please help, i'm a n00b...
Avatar billede asuz.dk Nybegynder
29. juli 2002 - 14:55 #1
httpd.conf
Det skulle værre den fil, der kan du styre alt i, som har med Apache at gøre.
Avatar billede sukos Juniormester
29. juli 2002 - 15:20 #2
Åben et prompt-vindue (kommando-vindue) og "naviger" til mappen bin.
Altså, prøv at køre det "direkte" fra mappen, og ikke via "kør"-menuen eller andre
Avatar billede sukos Juniormester
29. juli 2002 - 15:23 #3
Hvis du stadig har problemer, kan det skyldes en "defekt" htpasswd.exe.
Der har været nogle spm herinde som kørte på at man ikke kunne bruge htpasswd under den nyeste apache.
Jeg har lagt en version fra apache 2.0.35 ud på
www.sukos.dk/connor.zip

Heri ligger dels en htpasswd.exe, som nævnt, samt en passwordfil, connor, som har brugeren connor med password connor !:O)

Måske det vil gøre det? Altså en anden version af htpasswd.exe?
Avatar billede sukos Juniormester
29. juli 2002 - 16:37 #4
arj, shit, linket er selvfølgelig:

http://www.sukos.dk/diverse/connor.zip
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juli 2002 - 09:00 #5
Nice Sukos, du kan sgu nogle ting... :o)