Avatar billede stigtc Nybegynder
29. juli 2002 - 11:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode til hjemmeside i CGI

Står og skal have lavet en beskyttet del af min hjemmeside og dertil har jeg selvfølgelig brug for kodebeskyttelse.

Det skal helst være i CGI eftersom det er det eneste format som jeg er sikker på at min host tillader (og jeg ved man ikke kan i html), desuden kører serveren på linux så jeg vågede at antage at jeg ikke kan bruge .htaccess.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre, eller endnu bedre kan gøre det for mig (så må i lige fortælle hvilke oplysninger i skal bruge).

Jeg lader den bare så på 30 point så må vi lige være kreative hvis i vurderer den til noget andet. :)
Avatar billede dmdisco Nybegynder
29. juli 2002 - 11:32 #1
Avatar billede stigtc Nybegynder
29. juli 2002 - 11:37 #2
Jeg er ikke sikker på jeg vil gi' dig 30 point for så billigt et svar.
Avatar billede stigtc Nybegynder
29. juli 2002 - 11:38 #3
Men tak alligevel. :)
Avatar billede dmdisco Nybegynder
29. juli 2002 - 11:49 #4
det er ok du kan bare give hvad du har råd til ;)
Avatar billede yousif Nybegynder
29. juli 2002 - 11:52 #5
hmm.. jeg fandt:
http://www.cgiworld.com/

kan du bruge perl??
Avatar billede yousif Nybegynder
29. juli 2002 - 11:56 #7
Avatar billede stigtc Nybegynder
29. juli 2002 - 13:17 #8
Du må undskylde at jeg kaldte dit svar billigt dmdisco, det tager jeg i mig igen. Yousif dit svar, det er fanme billigt.

Og hvorfor er der forresten ingen af jer der laver det som svar, ingen svar ingen point.
Avatar billede werd Nybegynder
29. juli 2002 - 16:29 #9
hvis du vil have hjælp på eksperten skal du ikke chikanere folk! - Jeg er 100% sikker på at hverken yousif eller dmdisco bryder sig om din måde at tale til dem på!!

Jeg har lige fundet det bedste cgi-script itl at lave password-protection... men jeg vil ikke give dig det, da jeg risikerer at blive svinet itl hvis du ikke kan lide det!!!

ha en god dag ;)
Avatar billede werd Nybegynder
29. juli 2002 - 16:30 #10
itl = til!! - lortetastatur :P
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
29. juli 2002 - 21:32 #11
Werd :

Jeg kunne ozz retti godt bruge et godt script af den slags, så var der en mulighed for at du ville sende det til min email ? Jeg giver dig gerne nogle point for det :O)

/Sweet1
Avatar billede stigtc Nybegynder
29. juli 2002 - 21:51 #12
werd jeg gider ikke engang til at verbalt overfalde dig fordi du ikke læser tingene ordentligt igennem. Grunden til at jeg kaldte yousifs og dmdiscos kommentarer for billige er fordi at det ikke er dem der giver svaret på problemet, men sender mig videre til andre sider hvor jeg muligvis kan finde svaret.
Jeg giver nu alligevel pointene til dmdisco fordi han tog det du kalder chikane så pænt, selvom det var min webudbyder der løste problemet i sidste ende.
Og sweet1, jeg håber da du får dit script alligevel selvom werd har set sig sur på mig.

PS. Tak for hjælpen både dmdisco og yousif.
Avatar billede werd Nybegynder
29. juli 2002 - 22:24 #13
de "svar" du kalder billige, var jo bare kommentarer!!

sweet1 >> jeg kan sende... hvad er din mail? - hvad understøtter dit webhotel? - hvor vil du have navne og passwords gemt? - tekstfil, database eller i cgi-filen?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
30. juli 2002 - 20:24 #14
Werd:

Min mail er Love_75@Hotmail.Com

Mit webhotel er www.dht.dk som understøtter mySQL database, Frontpage 2000 Extensions, CGI og PHP, så det understøtter vist det hele :O)

Jeg mener ikke det er så smart at have navne og passwords i cgi-filen, tekstfil er vel det nemmeste, og database er vel det bedste hvis man skal bruge det senere ?

Er det for svært med en database hvor man har :

Brugernavn    Password    Adgangnægteturl    adganggiveturl

Jeg skal bruge det til at styre admin/bruger adgang til websider, da brugerne skal have adgang til noget og admin til noget andet.

Jeg giver gerne point for det, så sig hvor mange du mener dit arbejde er værd :O)

/Mvh Sweet1
Avatar billede werd Nybegynder
30. juli 2002 - 21:29 #15
hvad vil du bruge nægte-url og adganggivet url til?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
30. juli 2002 - 22:00 #16
Nægteurl er den webside man bliver sendt til hvis password er forkert og den anden hvis det er rigtigt ...

/Sweet1
Avatar billede werd Nybegynder
30. juli 2002 - 22:04 #17
sweet1 har du ikke icq eller msn... det vi snakker om nu har nemlig intet med denne tråd at gøre (de andre blir jo ved at få mails hver gang :P )
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
30. juli 2002 - 22:13 #18
Werd lad os fortsætte i spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/241288 som jeg har oprettet .....

/Sweet1