Avatar billede lfc Nybegynder
28. juli 2002 - 21:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Får ikke bilde på skjermen!

Jeg får ikke bilde på min skjerm. Jeg har sjekket at skjermen virker og at skjermkortet virker. Hverken AGP-kort eller PCI-kort hjelper. Hva skal jeg gjøre? Regner med at hovedkortet er ødelagt(?)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. juli 2002 - 21:44 #1
Hvis maskinen "starter op" (der er lyd) men ikke billede, kan det være at din CPU er død. Eller som du sagde: hovedkortet/motherboardet/bundkortet.

Prøv med en anden CPU.

/theSurfer
Avatar billede lightbrain Nybegynder
28. juli 2002 - 21:45 #2
Har du prøvet at sætte skærmkortet over i en anden pc?
Avatar billede lightbrain Nybegynder
28. juli 2002 - 21:47 #3
Nej, glem hvad jeg spurte om... du har jo allerede sagt at det virkede fint. Sorry
Avatar billede lightbrain Nybegynder
28. juli 2002 - 21:48 #4
Men så lad mig spørge på en anden måde. Har du mulighed for at sætte et andet skærmkort og skærm til din pc?
Avatar billede lfc Nybegynder
28. juli 2002 - 21:56 #5
jeg har testet skjermen på en annen maskin. Har også prøvd en annen skjerm på min maskin.. Har prøvd flere forskjellige skjermkort (som jeg vet fungerer) både PCI og AGP uten resultat.

MEN, vanligvis kommer det lyd(et pip) når pc-en starter opp, denne lyden kommer ikke. Jeg har ikke kunnskap til at det sier meg noe.

Siden jeg ikke har flere CPU'er eller hovedkort/motherboard som passer, så skulle jeg likt å vite om det er CPU eller hovedkortet som er røket!
Avatar billede lightbrain Nybegynder
28. juli 2002 - 22:04 #6
>eller hovedkortet som er røket!
Ja, det er det mest sandsynlige.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2002 - 22:09 #7
prøv at tage batteriet ud eller resæt bios, det hjælper sommetider!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2002 - 22:10 #8
husk at sætte dato & klokken - save&exit
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juli 2002 - 00:03 #9
Kan du ikke låne en cpu af en ven og prøve den i dit M/B eller prøve din cpu i en anden pc'er?
Avatar billede lfc Nybegynder
29. juli 2002 - 18:00 #10
restarting av bios har jeg prøvd uten resultat. Skal prøve å få tak i en cpu. Men tror nok at motherboardet er problemet. Men jeg forstår ikke hvorfor!! Det er ikke 1 år enda!

Poengutdeling:  er det mulig å gi poeng til flere? har ikke fått så STOR hjelp, men deler gjerne ut poeng til ligthtbrain og thesurfer som takk!
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juli 2002 - 18:48 #11
Du kan sagtens dele point mellem flere, men det kræver at de laver et svar og så skal du bruge avanceret hvor du kan dele dem lige imellem dem eller du kan selv bestemme hvem der skal have af dem der har lagt et svar.

Du kan også selv ligge et svar og give dig selv point'ne tilbage når du ikke har fået nogen hjælp.
Avatar billede lfc Nybegynder
30. juli 2002 - 12:08 #12
ok takk for hjelpen! Da tar jeg poengene selv:)