Avatar billede ulricho Novice
28. juli 2002 - 10:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linierabat på kunders kunder i XAL

Hvordan kan man styre, hvis man har en kunde, som man giver en specialrabat til hans bestemte kunde. Det skal selvsagt ligges ind som en linierabat, men kan Concorden også på en eller anden måde styre kunders kunder?

Er der nogen, der har et forslag? Jeg ville nødig til at skulle oprette kundens kunde i systemet, hvilket selvfølgeligt er en mulighed.
Avatar billede ulricho Novice
16. august 2002 - 07:35 #1
Er der ikke nogen, der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede kws Nybegynder
04. september 2002 - 22:05 #2
Kunden's kunde ...... hmmm, hvordan vil du angive denne kunde's kunde, hvis du ikke vil oprette vedkommende som debitor ?. Fakturerer du din kunde, som så selv sørger for at viderfakturere ? nej vel, for så ville du jo ikke have brug for at give kunde's kunde specielrabat.

Jeg er bange for at du er nødt til at komme med yderligere oplysninger for at jeg evt. kan hjælpe dig videre, men umiddelbart tror jeg du er på vej mod en special tilretning !
Avatar billede ulricho Novice
20. januar 2003 - 18:46 #3
Hej kws

Du må undskylde den lange svartid, men jeg er ikke blevet informeret om dit svar...

Problemet er det, som du selv nævner, at vi sælger gennem forhandlere, hvor vi indgår specialrabatter på kunders kunder. Al dette foregår i dag på skrift, fordi XAL'en ikke kan håndtere denne information.

Skulle vi til at oprette alle disse debitorer (ikke vore kunder), får vi en ny situation med afregning af vore rigtige kunde ?!

Er der en løsning på dette problem?
Avatar billede tobler Nybegynder
26. marts 2003 - 16:25 #4
Hej Ulricho,

i vores concorde c5 ville jeg løse det på denne måde:

Jeg ville oprette en lev.adresse til forhandleren 1234, f.eks. 1234aa hvor faktura-konto peger på 1234, selve lev.adressen lyder på den adresse du sender til evt. forhandleren selv.
Derefter ville jeg oprette en prisgruppe (pg1234aa) til denne kunde, hertil laves der nye salgspriser på de varer til denne kunde.

Vi løser bl.a. vores aftalte salgspriser i fremmed valuta på denne måde.
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 14:52 #5
Den vil kræve en special løsning og er langt ud over hvad XAL kan klare. Jeg kan slet ikke se at du kan undgå at oprette kundernes kunder, dog vil jeg anbefale at det skete i et underkartotek så det ikke blev blandet sammen med jeres egne kunder. Her kunne man også nøjes med at oprette minimale oplysninger.

Men det er som sagt ingen enkel opgave og kan slet ikke løses via Eksperten!
Avatar billede ulricho Novice
30. juni 2003 - 05:39 #6
Det var det, der anede mig!