Avatar billede vildmule Nybegynder
25. august 2000 - 16:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

.htaccess

Er der nogen der kan forklare mig hvordan man kan få access til filer på ownerplan,
når man giver rettigheder sætter man
owner, group og puplic.
kan man gøre en bruger til Owner eller skal jeg sætte grouprettigheder på samtlige at mine file for at kunne accesse dem via nettet ?

Jeg vil gerne se hvordan man sætte en .htaccess fil op, så man kan accesse alle sine filer på Nettet uden at man skal have gruppe access
Avatar billede razor Nybegynder
25. august 2000 - 19:45 #1
Du kan ikke få adgang til filer som Owner da php kører som brugeren nobody, og du hedder sandsynligvis noget andet.

Du kan sagtens skifte owner af en fil. Log da ind via telnet og kig på \'$man chown\'

Det sidste spørgsmål forstår jeg ikke!

Avatar billede vildmule Nybegynder
28. august 2000 - 11:20 #2
Jeg skulle nok have delt den op i flere spørgsmål, men du får dine point.

Det sidste spørgsmål må næsten være om man kan ændre brugeren nobody til ens admin bruger ?
Avatar billede razor Nybegynder
28. august 2000 - 19:56 #3
du kan sagtens kører apache og php som root, men det er ikke videre smart!
Avatar billede vildmule Nybegynder
28. august 2000 - 21:25 #4
Muligvis ikke, men hvis man skal have access til sine filer via en browser, nød til at give gruppeaccess på hvert eneste fil og directory. og så proppe sin adminuser i sådan en gruppe.
Avatar billede razor Nybegynder
28. august 2000 - 21:45 #5
du skal bare sørge for at give læse/skrive adgang til other.

log evt. ind med telnet, og skriv :
$man chmod