Avatar billede hougaard Nybegynder
25. august 2000 - 16:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan kun se det afviklede ASP på serveren

Jeg har en Windows NT 4.0 server til at udvikle ASP på. Selv koden skriver jeg dog på en anden pc, og gemmer det så på serveren.

Men når så jeg vil se om det virker, skal jeg browse på serveren. Der dur ikke hvis jeg prøver fra klient-pc\'en.

Hvorfor ikke?
Avatar billede retep Nybegynder
25. august 2000 - 17:11 #1
Hvad skriver du i adresselinien? For hvis du skriver http://localhost eller http://127.0.0.1, søger du jo på din klientmaskine, og den har jo ikke det du skal bruge. Hvis du skal søge på et navn, skal du have en DNS-server.

Men hvis du kan få fat i din IP-adresse på serveren, kan du bruge dét. I win 95 / 98 kører man et program der hedder winipcfg.exe, som fortæller en adressen. Om NT har et tilsvarende tør jeg ikke svare på! Men det er da være at se efter :-)
Mvh
Retep

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
25. august 2000 - 22:54 #2
(ipconfig.exe i NT)
Men bortset fra det kører IIS som default med http://[Netbios_computer_navn]/default.asp
Så hvis du ikke kender IP\'en på serveren kan du prøve med dens netbios navn...
Avatar billede hougaard Nybegynder
26. august 2000 - 09:27 #3
Det er ikke noget problem at finde ip-adressen. Men når jeg på klient pc\'en skriver http://[ip-adresse], spørger den bare om den skal gå online på internettet, og det skal den jo ikke.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. august 2000 - 10:48 #4
Hvilken browser ??
Hvis du har en IE4 eller 5, kan du blot svare \"Try Again\" og så logger den ikke på nettet, men finder din intranet server :o)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. august 2000 - 10:49 #5
Ellers burde du faktisk også kunne løse det problem ved at smide en DNS server/service op eller med en hosts fil på din klient maskine.
Avatar billede hougaard Nybegynder
28. august 2000 - 16:58 #6
Jeg prøver lige det med DNS server/service
Avatar billede hougaard Nybegynder
01. september 2000 - 18:35 #7
Der hjalp ikke noget, klienten siger bare at den ikke kan finde siden...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
01. september 2000 - 20:52 #8
Hmm...skriver du også sidens navn i adresse linien ??, hvis ikke skal du være sikker på at IIS er sat op til at hente en default fil, med et navn på en fil som findes...(normalt noget i stil med default.htm, default.asp, index.htm, index.asp)

Ellers så prøv med hosts fil på din klient maskine...
Avatar billede hougaard Nybegynder
29. september 2000 - 12:06 #9
Hvordan laver man en host fil og hvor skal den ligge?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. september 2000 - 13:48 #10
hosts filen ligger i forskellige dirs afhængigt af operativ systemet!
Avatar billede hougaard Nybegynder
29. september 2000 - 14:05 #11
Win 98?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. september 2000 - 21:14 #12
c:\\windows\\system\\ eller c:\\windows\\ (kan ikke lige komme i tanke om det)

Eksempel på HOSTS fil:

# Dette er en HOSTS fil...
# Kommentarer skal starte med dette tegn #

127.0.0.1  localhost

Hvis du vil have flere aliaser for en IP gør du det sådan:
127.0.0.1  localhost loopback me myself local