Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. juli 2002 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kazaa

Jeg har læst at hvis man installere "den almindelige" kazaa (KaZaA Media Desktop) er der en del Spyware som tapper af computerens kræfter.

Men forsvinder disse programmer når man afinstallere kazaa, eller bliver de liggende.
Avatar billede kefus Nybegynder
27. juli 2002 - 13:44 #1
tror at de forsvinder.. meen man ved aldrig med de P2P softwares
Avatar billede shaggy Nybegynder
27. juli 2002 - 13:47 #2
Du instalerrer i hvert fald en masse skjulte reklameprogrammer som GAIN og DoubleClick - de kan fjernes med værktøjet Ad-Aware og kan hentes fra www.lavasoftusa.com. Du kan vælge en del af reklame programmerne fra under instalation, men der bliver alligevel instaleret en 3-4 stykker. De ligger både i registreings db, system 32 og i program mappen. Selvom du har fjernet dem en gang bliver de ofte instaleret igen næste gang du bruger Kazaa, men Ad-aware er kanon til at fjerne lortet og kan kun anbefales
Avatar billede dr.truti Nybegynder
27. juli 2002 - 13:47 #3
De forsivinder da de har brug for at kazaa laver net forbindelsen for dem.... Ellers tag og download LavaSoft'es Anti Spyware program Kan fjerne de fleste ellers tag og læs artiklen om how to remove spyware form kazaa på www.download.com
Avatar billede shaggy Nybegynder
27. juli 2002 - 13:48 #4
Duh, misforstod spm. en smule. GAIN og lign. forsvinder men mange af de små forsvinder ikke og er umulig at fjerne som alm. bruger fordi de ligger som *.dll i windows32 mappen, men igen kan Ad-aware udføre en udrensning
Avatar billede shaggy Nybegynder
27. juli 2002 - 13:50 #5
reklameprogrammerne er ikke afhængig af Kazaa til at lave forbindelse, men det er spyware til gengæld så dr.truti har ret
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. juli 2002 - 15:30 #6
Jeg takker for hjælpen. Jeg har afinstalleret og brug Ad-aware for at fjerne dem.