Avatar billede kristian Nybegynder
06. juli 1999 - 00:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Driver til gammelt lydkort søges

Jeg ønsker af finde en driver til et lydkort, som hedengangne Rainbow Arts har lavet. Det er et 8-bits lydkort ved navn Soundman, men har intet at gøre med de Soundman-lydkort, som et andet firma senere lancerede. Hovedchippen på mit 8-bit lydkort er fra Yamaha og har navnet YM3812. På printkortet står der Rev. 3, hvilket jeg tolker som, at det er tredje version af kortet. Jeg har selv ledt på nettet efter en driver, men min søgen har været forgæves. Kan du skaffe den eller hjælpe mig til en anden måde, hvorpå kortet kan komme til at fungere, vil jeg være meget taknemmelig. Det bør nævnes, at kortet skal inststalleres i en gammel 486''er, som kører Windows 3.11 og DOS 6.22.

Venlig hilsen Kristian
Avatar billede webboy Nybegynder
06. juli 1999 - 00:37 #1
Hej kristian

Jeg havde for mange år siden sådan et lydkort i min Linux Server, så vidt jeg ved er der ikke lavet windows x drivers til det lydkort.

webboy
Avatar billede cybles Nybegynder
06. juli 1999 - 02:19 #2
Opgiv det dog og køb et klon kort det koster højst et par hundrede kroner for nyt.

Ellers find et brugt til under en hundrede lap i den blå avis.
Avatar billede jefa Nybegynder
06. juli 1999 - 13:17 #3
På Yamaha's homepage under search fandt jeg noget til ym3812. Adressen er http://www.yamahayst.com/pcaudio/search.htm
MVH
Jefa
Avatar billede cybles Nybegynder
06. juli 1999 - 14:13 #4
Afvis nu mit svar  og accepter det svar jefa gav dig hvis det kan bruges.
Avatar billede kristian Nybegynder
07. juli 1999 - 15:42 #5
Undskyld, jeg ikke har svaret hurtigere. Jefas svar er det bedste, så det accepterer jeg. Jeg har lidt problemer med Yamahas homepage, men det ser ud til, at de kan hjælpe med at finde driveren. Tak for hjælpen allesammen.

Kristian
Avatar billede cybles Nybegynder
07. juli 1999 - 15:47 #6
Nu gav du jo mig de point ? det var dumt.
Avatar billede kristian Nybegynder
07. juli 1999 - 16:26 #7
Hvordan skulle jeg have givet Jefa pointene? Jeg troede, der var en sysop eller lignende, der fordelte pointene, når man havde besluttet, hvem der skulle have dem. Jeg er ny her, kan du nok høre.