Avatar billede fiv Nybegynder
27. juli 2002 - 00:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

read-only dokumenter???

Hej alle
Jeg har et nyligt opstået problem med forskellige programmer i mit office, bl.a. exel og access.
Dokumenter, som jeg selv tidligere har oprettet, kan jeg nu pludselig ikke ændre og gemme - de står anført som read-only, og dét står ikke til at ændre...
Dette er opstået, efter jeg har formateret computeren og lagt alle dokumenter ind igen.
Kan nogen sige mig, hvad der foregår?
Fiv
Avatar billede proximus86 Nybegynder
27. juli 2002 - 00:39 #1
havde du dokumenterne på en cd ? og derefter kopierede dem hen på din harddisk ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. juli 2002 - 00:49 #2
http://www.eksperten.dk/spm/239179

Det lyder som det samme - men i det spørgsmål kaster folk sig over personen pga. det.
Avatar billede fiv Nybegynder
27. juli 2002 - 12:00 #3
ja, jeg havde brændt dokumenterne ned på en cd og overførte dem til harddiscen efter formateringen. prøver en repair og ser, om det hjælper...
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. juli 2002 - 20:36 #4
I så fald skal du markere dokumenterne igennem stifinderen, vælge egenskaber og fjern hakket i at de skal være skrivebeskyttet.
Avatar billede fiv Nybegynder
28. juli 2002 - 09:57 #5
Jeps - dén hjalp!
Tak for det! Hvordan er det nu lige...skal du ikke oprette det som svar, for at du kan få points...?
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2002 - 12:02 #6
Svar. :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2002 - 22:59 #7
Sorry proximus86 ... vil du have nogle point? Du var jo i gang med at hjælpe med lige den løsning. (du var bare for langsom ;)