Avatar billede snixi2002 Nybegynder
26. juli 2002 - 21:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny file transfer system

Hej Genier!!! ;-)

Jeg står med en harddisk som jeg er godt træt af.

Jeg kan kun læse fra den med 2 mb/s. Den anden harddisk jeg har siddende i kan jeg læse 27 mb/s fra. Hvorfor kan jeg ikke få min 60 gb IBM til at køre ligeså hurtig som min 40 gb Seagate???

Jeg har tænkt på at købe en ny HD controler (måske RAID). Desuden tænker jeg på at skifte min 60 gb IBM disk ud med en 80 gb Seagate, som har fået stor ros på www.edbpriser.dk

Hvad synes i???

Mit bundkort er et MSI-6330 lite med onboard IDE controler...
CPU 1.33 Ghz
Avatar billede pejtiry Nybegynder
26. juli 2002 - 21:58 #1
Hvis Hd'en er på samme kanal som en cd-rom eller lign. kan den blive tvunget til at køre langsommere. Du skal også sørge for at slå DMA til under egenskaber i kontrolpanel. Generelt er en større Hd alt andet lige lidt langsommere, men det her lyder i overkanten.
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
26. juli 2002 - 22:18 #2
Det har jeg skam kigget efter. De køre på hver deres port og begger som master. Dma har jeg også slået til, og hvis jeg kigger under egenskaber står IBM disken til at køre i PIO mode mens den anden står til U-DMA mode 2
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
03. december 2003 - 16:42 #3
bahh