Avatar billede lho Nybegynder
25. august 2000 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

BIOS problem !!!!!

Jeg er kommet lidt i problemer, efter at have forsøgt at overclocke min CEL400 til 533MHz, fryste maskinen under opstart(så jeg ikke kunne ind i bios og ændre MHz). Jeg bruger Soft Menu II, til at ændre hastigheden.

Jeg har derfor brugt CMOS Discharge Jumperen, men efter jeg har gjort dette, opstår en fejl under opstart \"CMOS checksum error - Defaults loaded\". Hvroefter jeg har mulighed for at fortsætte med F1, eller at trykke Del og komme ind i setup. Dette er også meget godt, men der sker ikke noget når jeg trykker på hhv. F1 & Del.

Fejlen opstår efter maskinen har identificeret min primære HD, men den når aldrig at finde den anden, pga. fejlbeskeden. Det eneste jeg kan gøre, er at genstarte maskinen.

Nogen der har en løsning til dette??
Avatar billede powell Nybegynder
25. august 2000 - 10:10 #1
Prøv følgende:
Tag alt hardware ud, f.eks xD-drev, harddisk, cd-rom og se om den starter op med at den ikke kan finde noget styresystem. Dette kan godt tage tid. men kommer den først så langt begynd da at sætte de andre ting på igen, først den harddisk med dit styresystem og se hvad den så melder...

Husk: At alt skal stå til normalt på dit bundkort, ingen fancy indstillinger, vent med dette til det kører.

Husk: Har du extra ram i så husk også at det kan være her der er problemmer...

Du kan også pille clock batrteriet ud, efter ca. 10 min. burde den havde resat alt, så burde den starte op...

Eller: Prøv at give din computer en ny BIOS, denne kan som regel findes på hjemmesidenaf forhandleren ellerbundkort type...

Hvis det ikke virker, så tror jeg at det er din processor der har åndet ud, det har jeg desværre set før, at computeren starter men kommer ikke videre...
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. august 2000 - 12:05 #2
Prøv at trykke Del FØR den kommer til harddiskene .. det plejer gerne at være sådan at man kan nå det der ... Alså ikke vente på at den skriver der, men at trykke Del tidligere, evt. trykke det nogle gange..
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. august 2000 - 14:32 #3
Prøv selv at gå ind i bios og sæt den til default.Det kan være Mhz på fsb der får din ram til at fryse.