Avatar billede kumpel Nybegynder
25. august 2000 - 08:56 Der er 11 kommentarer

Klokken passer ikke

Jeg kører en WinNT 4.0 med IIS. Uret på serveren passer som den skal, men i logfilerne i IIS er klokken 2 timer bagud. Hvad er der galt her ?

Avatar billede lojmann Nybegynder
25. august 2000 - 09:20 #1
Der er to ting galt:
1. NT
2. IIS
:)

Ej, ved det ikke - men kunne ikke lade være

/Thomas.
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. august 2000 - 09:21 #2
På Serveren, gå ind i kontrol panel og vælg internationale/nationale eller hvad det hedder (globussen). Ret \"regional settings\" til dansk, og sørg for at sætte det rigtige dato og tidsformat.

Gå derefter ind i Date%Time (også i kontrolpanelet) og sæt timezone til en zone med GMT +1 (f.eks. købehavn, berlin o.s.v. Sæt \"automatically adjust clock for daylight saving\" (sommertid)

Ret derefter selve klokken og datoen hvis det er nødvendigt.

NB! Du skal være logget på som administrator (i domænet) når du gør det.
Avatar billede kumpel Nybegynder
25. august 2000 - 10:15 #3
Alt dette er tjekket og det står som det skal. Men klokken i log filen er stadig 2 timer bagud.
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. august 2000 - 10:20 #4
Er det eventloggen eller specielle logfiler under IIS du taler om ?
Avatar billede kumpel Nybegynder
25. august 2000 - 10:38 #5
Det er loggen under IIS. Den som fortæller hvem der besøger ens hjemmeside.
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. august 2000 - 10:47 #6
De brugere der logger sig på, er de oprettet på en domæne kontroller (en anden NT server) i dit netværk ? Hvis de er, så check lige regionale indstillinger for hver af brugerne.
Avatar billede kumpel Nybegynder
25. august 2000 - 11:07 #7
jeg starter lige forfra med min opsætning.

Jeg kører en Windows NT 4.0 server med IIS installeret. Denne er sat på internettet og hoster nogle domæner. Jeg kan så i log filen fra IIS se hvem der besøger min hjemmeside. Men denne log fil, fortæller at klokken er 2 timer bagud i forhold til serverens egen klokke. D.v.s at hvis klokken på serveren er 13.00 så er klokken i logfilen 11.00. Og det er det som jeg ikke fatter og gerne vil have rettet.
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. august 2000 - 12:02 #8
ja, ok

Men så vidt jeg ved vedligeholder iis ikke sin egen tidszone men bruger den serveren arbejder på. Når brugerne logger på iss kommer de ind med \"anononym adgang\", men for at få adgang logget de internt på som om de er en bruger der er oprettet undet NT\'s brugerstyring. Prøv at checke regisnale settings for denne bruger.
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. august 2000 - 12:36 #9
tsk, tsk, det kunne være jeg skulle gøre alvor af det stavekursus jeg har tænkt på at tage ;o)
Avatar billede kumpel Nybegynder
25. august 2000 - 13:02 #10
Hvor vil du gøre dette henne. Du kan da ikke indstille regionale setting for en enkelt bruger som logger på webserver fra internettet.