Avatar billede straszek Praktikant
26. juli 2002 - 14:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søge script

Jeg mangler et søgescript til min sql database. Scriptet skal søge igennem ca. 500 poster og skulle have følgende funktionaliteter:

- Deler søge resultatet op på flere sider hvis resultater indeholder over x poster

- highlighte de/det søgt ord i teksten

- være rimeligt hurtigt

Altså lidt som på google.com

Er der nogen derude der har kendskab til et script der kan dettet - eller skal jeg igan selv?

m.v.h.

Søren
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. juli 2002 - 14:56 #1
www.hotscripts.com har alt mellem himmel og jord, så prøv at kigge der
Avatar billede straszek Praktikant
26. juli 2002 - 15:32 #2
De har meget hos hotscripts - men alle de søgescripts jeg kan finde, er beregnet til at indexser sits og søge i dem. Jeg har endnu ikke fundet noget der kunne søge i en allerede eksisterende database.

Søren
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. juli 2002 - 15:43 #3
prøv at kigge på www.webcafe.dk der er tutorials til PHP/MySQL, ud fra det kan du selv lave det, det er ikke så svært igen
Avatar billede aant Nybegynder
26. juli 2002 - 18:48 #4
Det er ikke det store at lave et sådan script.
Kontakt mig via ICQ og så kan jeg hjælpe dig :D
ICQ: 115659095
Avatar billede aant Nybegynder
26. juli 2002 - 18:52 #5
Well, excuse me :D Men det er lidt svært at finde netop den korrekte kode hvis man ikke kommunikerer lidt. (I det her tilfælde er der så ikke sket noget) Takker for opmærksomheden Peter :D
Avatar billede straszek Praktikant
28. juli 2002 - 13:51 #6
Jeg godt igang med at lave det selv, mangler kun noget kode der kan dele søgeresultatet op i flere sider hvis resultater indeholder mere end 10 poster, samt vise prev - next links. Kan i hjælpe med det?
Avatar billede straszek Praktikant
28. juli 2002 - 14:35 #7
fik selv stykker noget samme af kode stumper jeg fandt på eksperten.