Avatar billede durd Nybegynder
25. juli 2002 - 18:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ang. Adobe Premiere..

Er der en eller anden måde, hvorpå det er smartest at sætte tekst på ens film..?? Jeg synes det er svært at få det til at se godt ud, hvis jeg importerer en tekst jeg har lavet i Photoshop..
Avatar billede o-zone Nybegynder
26. juli 2002 - 09:43 #1
Det kunne jeg da også godt tænke mig at høre noget om!
Jeg har lavet en videohilsen, som jeg godt kunne tænke mig at sende til noget engelsktalende familie. Er det muligt at lave subtitles præcis som man ser det på TV? :) (og undskyld at jeg sådan nasser mig ind på dit spørgsmål Johnnydrud!)
Avatar billede scathmo Nybegynder
31. juli 2002 - 21:14 #2
Man kan under title i Adobe Premiere lave tekster, det tager tid, men kan lade sige gøre. Man ligger dem som et seperat videospor, og kan så ligge dem ind som man lyster...Rullende, blinkende ja, lige som man ønsker det
Scathmo
Avatar billede durd Nybegynder
02. august 2002 - 14:36 #3
Fandt faktisk selv ud af det inden jeg læste det her svar, men du har krav på de 30 point, så kom lige med et svar scathmo :D
Avatar billede scathmo Nybegynder
03. august 2002 - 01:07 #4
Hmmmm Johnnydrud!! Hva' kan jeg sige.... Er jo bare en glad videoamatør, tænkte at det sikkert ikke var noget der kunne bruges.. Men glæder mig da at du fandt fidusen...Kan da i den forbindelse lige sige at hvis du vil have nogle småfiduser til en rimlige penge, er bogen Videoredigering med Adobe Premiere 6 en god start guide, tror den koster omkring en hund...Forsat god fornøjelse
Scathmo
Avatar billede durd Nybegynder
04. august 2002 - 18:48 #5
Heeeeeeeeeey hvor kan man finde den??? Jeg var 100% sikker på der ikke var noget på dansk skrift om Adobe Premiere 6.0

Er du sikker på man kan få den? Hvor kan den I så fald fås..?

Du får lige 20 ekstra points for den der oplysning. Alt for genialt :DDD
Avatar billede durd Nybegynder
04. august 2002 - 18:50 #6
Jeg vil for resten lige spørge om en ting mere.. Skal bare lige vide om der er nogen programmer der er bedre til at redigere video med end Premiere..? Er der det, eller er Premiere simpelthen det bedste? Det er vel ikke Premiere de bruger på TV-stationer osv, så der må være noget bedre :D
Avatar billede scathmo Nybegynder
04. august 2002 - 23:37 #7
Hej igen!!
Den hedder Videoredigering -med Adobe Premiere 6 Forlaget Globe, forfatter Henrik Schurmann, ISBN 87-7900-091-6.
Har selv haft stor fornøjelse af den, og den koster eller kostede 99,-kr.
Der er sikkert bedre programmer, men man skal vel også gøre op med sig selv, hvor meget man lige har brug for!!!
Jeg har prøvet lidt forskelligt, og synes at Premiere dækker de behov jeg har, men det er jo en smagssag.
Tror det Avid de bruger, men synes at have læst her på Eksperten andre der findes en hel del, men igen, jeg er jo bare en glad amatør.
Jeg har prøvet Pinnacle Studio DV + Studio 7, et let og overkommeligt program som er let at gå til, men er nu faldet tilbage på Premiere syntes at det havde lidt flere muligheder. Har også haft Avid inde, men det var en tung sag, måske fordi jeg lige syntes at jeg var ved at vænne mig til Premiere...
Håber du finder det der passer dig bedst, og se så lige at leg lidt med det...
God fornøjelse Den Glade Videoamatør
Scathmo