Avatar billede stig3 Mester
24. august 2000 - 17:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

download

Jeg er ved at finde ud af hvilken distribution jeg skal vælge.

Indtil videre har jeg prøvet redhat og mandrake.

Jeg kunne dog også tænke mig at prøve SuSE og Debian, men jeg bliver spurgt om adgangskoder de steder, hvor jeg har prøvet.
udgangspunkt debian.org og suse.com.

Er der nogen der har nogle direkte links til download af disse to distributioner (helst iso-filer).

corel ville også være interessant!
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. august 2000 - 17:22 #1
Prøv engang gennem den dansk/svenske brugergruppe. Måske kan du finde noget der:

http://www.sslug.dk
Avatar billede chruker Nybegynder
24. august 2000 - 18:54 #2
Avatar billede nanodead Nybegynder
24. august 2000 - 23:54 #3
De 2 nok hurtigste steder du kan hente iso - filerne er

sunsite.auc.dk  (ftp)
ftp.sunet.se

Jeg vil tror du kan lave en stream så små 100 kb/s

\\\\Kim
Avatar billede stig3 Mester
25. august 2000 - 09:14 #4
Jeg ved ikke om det bare er de computere jeg har prøvet fra (2 stk) eller om der ER fejl de forskellige steder.

Jeg får på ftp.sunet.se lommelygten. Det samme sker ved de links på siden chruker angiver. Ved debian får jeg en adgangskodekontrol.

Hvor får jeg login og password ??

For det koster vel ikke noget ?
Avatar billede nanodead Nybegynder
25. august 2000 - 11:22 #5
Brug et eller andet ftp program fx cuteftp.. det kan hentes i en trail version på www.tucows.dk.. tryk på en af mirror sites\'ne og derefter søg på cuteftp.. log ind som anonymous og din e-mail adresse som password. og så kan du download\'e

\\\\Kim
Avatar billede herrk Nybegynder
25. august 2000 - 12:51 #6
Du kan hente debian 2.2 (i Danmark) på

FTP:
ftp://ftp.sunsite.auc.dk/pub/os/linux/debian/    ftp://ftp.uni-c.dk/mirror/ftp.debian.org/pub/debian/            ftp://ftp.dkuug.dk/pub/debian/
HTTP: (Bedre hvis din ftp ikke virker)
http://www.sunsite.auc.dk/ftp/pub/os/linux/debian/

Såfremt du bruger en \'\'almindelig\'\' PC\'er skal du vælge i386 arkitekturen

En nemmere løsning er, at hente bootfloppies og installere gennem internettet, herved får du de nyste versioner med, såfremt du indstiller den til at bruge unstable.
Avatar billede chruker Nybegynder
25. august 2000 - 16:56 #7
Da jeg skrev mit link til http://www.linuxperten.dk/link.php3?area=distrib_dwn kunne jeg heller ikke få fat i ftp serverne, men regnede med at det var min IE installation, da den før har drillet. Men pt. kunne jeg i hvert fald få fat i Corels ISO images.
Avatar billede stig3 Mester
26. august 2000 - 10:30 #8
nu har jeg fået fat i corel fra chrukers link. Jeg har desuden været inde på de ftp-sider herrk foreslog, men her kunne jeg ikke finde nogen iso-filer. ftp virker igen (måske pga tidspunkt)

Jeg mangler derfor stadig debian(2.2?) og SuSE(6.4?).

Der hvor jeg bliver spurgt om adgangskode: ftp://ftp.dk.debian.org/debian/
kan jeg ikke logge på som anonym. Kassen er nedtonet.

Den med at installere over internettet dur nok ikke for mit netværk er rimeligt nyt og ustabilt.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
26. august 2000 - 11:14 #9
IE og ftp er aldrig nogen god ide.

For at behageligt interface til sunet er
http://ftp.sunet.se
Hvis man nu endelig insistere på at bruge en browser
Avatar billede stig3 Mester
26. august 2000 - 11:25 #10
jeg har nu fundet SuSE på:
http://uni-c.linux.tucows.com/conhtml/preview/017-013-009-007C.html

Men mangler så stadig debian
Avatar billede chruker Nybegynder
26. august 2000 - 18:53 #11
Avatar billede stig3 Mester
26. august 2000 - 19:11 #12
Der var debian. Skal man have både binary-i386-1.list og binary-i386-2.list for at installere eller er 2\'eren kun ekstra programmer ?

Tak for hjælpen til alle.
Avatar billede chruker Nybegynder
26. august 2000 - 20:20 #13
Jeg har desværre ikke prøvet at installere Debian og ved derfor ikke om man skal have alle cd\'erne.
Avatar billede stig3 Mester
27. august 2000 - 16:24 #14
Jeg fandt ud af efter at have brændt debian disk#1 at man godt kan nøjes med denne.

2\'eren og 3\'eren??? som ikke var på denne link er \"ekstra\" programmer, som man i hvert fald godt kan undvære når man blot skal afprøve distributionen.
Avatar billede chruker Nybegynder
27. august 2000 - 17:38 #15
ok, tak for informationen