Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 15:25 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af design!!!

HEJ HEJ.
Jeg ville blive mægtig glad hvis I gad at komme med et par kommentarer ang. designet på følgende side:

http://www.danurlaub.de/afc/

MVH. AFC
Avatar billede dumbledore Nybegynder
25. juli 2002 - 15:31 #1
Side designet er ok flot!
Men det store hvor der stor AFC - der er den glow lidt for anderledes end designet! Sæt hellere blur = 1, 2 eller 3

Det tog også ca. 5 sek for mig at loade bottom billedet! [128 ADSL]
Avatar billede dumbledore Nybegynder
25. juli 2002 - 15:31 #2
bare min mening
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juli 2002 - 15:31 #3
jeg kan personligt ikke li de kæmpe bogstaver oppe i toppen! og heller ikke de bogstaver der siger: "HOME OF" ! :)
Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 15:52 #4
Jeg ved godt af de store AFC bogstaver skal laves om - jeg har bare ikke lige fået nogen idee til dem endnu / menuen med rollover effekterne har jeg svært ved at have i lige så god kvalitet hvis de skal fylde mindre!!
Avatar billede dumbledore Nybegynder
25. juli 2002 - 15:58 #5
OK! - Har du ikke JPG Optimizer? [eller sådan noget]

Det skulle kunne få billedet til at fylde lidt med god kvali
Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 16:01 #6
jeg bruger photoshop 7.0 - der er også en web optimizer - kan lige rode lidt med det!
Avatar billede esoulman Nybegynder
25. juli 2002 - 16:19 #7
Synes designet er fedt - men farverne er lidt matte/mørke så lidt mere contrast ville ikke skade :)
Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 16:27 #8
Jah.. det er sådan set meningen at det skal virke lidt mat og dystert - men jeg kan da godt se hvad du mener - håber det hjælper når der kommer noget indhold på siden :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. juli 2002 - 19:00 #9
det ligner jo en stor tutorial den side. Siger eyeballdesign dig noget LOL
Prøv næste gang at være lidt mere personlig, en tut er til at få ider fra det samme er en skide flot side som eyeball  det er ikke til total rip off :)
Det der undre mig mest er at det ikke er flotter end det er når du har en side og en masse tuts at gå efter.
Så mit råd er  øv dig noget mere inden du smider ting ud til offentlig vurdering ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. juli 2002 - 19:04 #10
til dem der måske ikke lige kender hans kilde http://www.eyeball-design.com/fxzone/frames02.htm  :)
Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 19:45 #11
Jeg kender godt eyeball.com og jeg indrømmer da gerne at jeg har fået alle mine ideer derfra og at jeg har efterlignet deres design - det er også første gang jeg laver en "3D SIDE" - men til orientering er det mig selv der har lavet HELE lortet - så kald det venligst ikke et rip-off eftersom jeg ikke har kopieret noget som helst, de to sider jeg får min inspiration fra og de tuts jeg øver mig efter er: http://www.eyeball-design.com/fxzone/index01.htm & http://www.teamphotoshop.com - hvis nogen skulle være interesseret!!!!!!!!!!
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. juli 2002 - 19:50 #12
afc  du skal lige have noget på det rene.
1. et rip off er ikke noget andre har lavet som du så tager. Det kaldes tyveri.
2. Det du har lavet er et rip off  da du har lavet det samme som kan findes et andet sted.
3. Et rip off er et rip off  og det kan altid diskuteres. Men jeg ser det som du har lavet som et rip off
4. Der er vist ikke en 4er :(
til sidst vil jeg nævne det igen  lav dit eget grafik istedet for at lave noget andre har lavet (ripoff)  :)
Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 20:07 #13
Du kan godt lide ordet ripoff hva'.
hvad er du, 25 år? - så må du også have surfet rundt på nettet et stykke tid! - og som jeg har du vel lagt mærke til hvor mange tusinde sider der ligner hinanden - så bare fordi at jeg efterligner designet på en kanon flot side - (og hvis jeg ville have nøjagtigt det samme design som eyeball siden - så kunne jeg nok have lavet det lidt bedere) - så er du der straks - tuts'ne på deres side omhandler hvordan deres design er blevet lavet - så ja selvfølgelig ligner min side deres når det er første gang jeg laver en sådan side!!!!! - og inden du kritisere andres sider - så synes jeg lige du skal kigge engang på din egen!
25. juli 2002 - 20:26 #14
Lige et spm. inden jeg kritisere "din side". Behøver man have en flottere side for at komme med konstruktiv kritik?
Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 20:28 #15
nej - ikke for at komme med "KONSTRUKTIV" kritik.
Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 20:28 #16
det du kom med var en beskyldning
25. juli 2002 - 20:45 #17
Det kommer an' på hvordan du opfatter det.

Jeg er enig med Michael at den ligner for meget Eyeballs design - farverne, opbygningen, og nårr, ja - Stilen!

Hvad er orskellen på en Tagwall og Gæstebog, du har beggedele - en gæstebog plejer som regel at være mere advanceret end en Tagwall - men stadigvæk, burde en være nok.

AFC ser billigt (en glow, en bevel og en gradiant i PS). Prøv at lave det så det ikke ligner "2minutter-i-photoshop", og det kunne du jo gøre ved hjælp af nogle forskellige tutorials.  Se hvordan det kunne se ud, mixe forskellige tekniker, og måske lege dig frem til en hjemmelavet ?
www.prodic.dk har mange texttutorials.

/Casper www.ildstorm.dk
Avatar billede afc Nybegynder
25. juli 2002 - 20:52 #18
Jeg har allerede nævnt i denne diskution om mit design at jeg vil ændre texten hvor der står AFC!!!
- I menuen står der hvad der falder mig ind på 3 sek. når jeg tænker på en hjemmeside-menu (der skulle jo bare stå noget) - siden er langt fra færdig.
Og til sidst: hvad for andre farver kan bruges til et sådanne design???
Avatar billede motte Nybegynder
26. juli 2002 - 17:11 #19
Hmm... generalt bryder jeg mig ikke om kedelige "robot" sider med mørke farver og grim grafik, men det er jo et spørgsmål om smag og behag!

Ellers synes jeg det er godt at se du har brugt tabeller, en ting flere burde gøre.

/Motte
www.crom.dk/varde
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. juli 2002 - 17:12 #20
afc hehe nu ved jeg hvad jeg kan og ikke kan, så at kritisere min side er okay, men jeg ved du ikke kan lave noget lignende ;)
Jeg ved godt at der er mange sider der ligner hinanden, men der er altså forskel på at ligne hinanden og så lave et ripoff som du helt klart har lavet.
Men du skulle jo komme med et angreb på mig bare trælst det ikke holder :)
Men okay du har dine begrænsninger som alle har bare synd de ligger ved at lave et rip off :)
Avatar billede afc Nybegynder
29. juli 2002 - 11:25 #21
Michael-k>> hehe - du er sjov at høre på!!! :D
Avatar billede afc Nybegynder
29. juli 2002 - 11:29 #22
Michael-K >>> kender du udtrykket dvd-"RIP" - (det er noget der er stjålet - kopieret!!!) - det er ikke nogen efterligning!!!!! - så ordet rip-off kan vist diskuteres!!!