Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2002 - 15:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

NLM til IBM serverraid

Hej Alle

Nogen som der ved hvad NLM'en til at monitorere/styre IBM serverraid under en IBM Netfinity med Netware 5.1 hedder ?

Og til Compaq proliant ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. juli 2002 - 15:48 #1
Lytter lige med
Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2002 - 16:13 #2
Hmmm, jeg fandt det vist selv... Det bliver ikke installeret som standard, men kan dl'es her http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-495PES.html?lang=en_US&page=brand&brand=IBM+PC+Server%7CNetfinity+5500%7C8660%7C11X&doctype=Hot+news&subtype=Cat&up=unknownuser
Jeg har dog et problem. Det starter som et javaprogram på serveren - og jeg bruger næste alrid RCONS når jeg arbejder på serveren.
Der er dog også mulighed for at installere klienten (her er både windows + novell: ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/pc_servers/49p3265.exe) på en lokalmaskine, og så connecte til serveren. Jeg kan dog ikke få lov til at logge ind :-(
Avatar billede aladdin Nybegynder
25. juli 2002 - 16:15 #3
Filen til IBM hedder  - ipsradm.nlm -

Til Compaq? (I dont know)
Avatar billede aladdin Nybegynder
25. juli 2002 - 16:17 #4
Ovenstående filnavn er ikke et java program!, ihvertfald ikke den jeg har... (load filen, og remote styrer den fra ServerRaid)
Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2002 - 16:22 #5
Ahhhh, perfekt....
Den er ikke så "lækker" grafisk som den anden, men den kan køre i konsollen.
TAK.
Avatar billede aladdin Nybegynder
25. juli 2002 - 16:29 #6
Jeg kan maile den, hvis du vil?
Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2002 - 16:32 #7
Jeg har den faktisk på min maskine, så jeg har lige været inde og kigge i den....
Ved du hvad de forskellige "status" er?
Jeg kan gætte et par stykker såson "ONL" = Online, men de andre er lidt sorte...
Det jeg rent praktisk er at udskifte en fungerende disk med en anden (den gamle fylder 2 unit, den nye 1, samme kapacitet). Bør jeg der tage disken offline først eller "bare" tage hot-plug disken ud?
Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2002 - 16:33 #8
Men ellers tak for tilbudet!
Avatar billede aladdin Nybegynder
25. juli 2002 - 16:44 #9
Benytter du spanning Volumes?
Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2002 - 16:47 #10
æhhhhh? - (Så må svaret nok være nej)
Vi benytter helt almindelige volumes, på en logisk disk på en raid 5 over 3 diske..
Avatar billede aladdin Nybegynder
25. juli 2002 - 16:51 #11
Så skal jeg lige være med....:

Du vil udskifte en disk i dit raid? eller hva´
Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2002 - 16:56 #12
jep
Da vi installerede serveren havde vores leverandør en hjeneblødning og solgte os diske der fyldte 2 enheder. 3*2 = 6, dermed er der ikke mere plads til diske.
Nu vil jeg udskifte en af de gamle diske med en ny der kun fylder en enhed...
Avatar billede aladdin Nybegynder
26. juli 2002 - 07:50 #13
Da du benytter Raid, vil det letteste være at tilføje den nye disk som en Hotspare, herefter kan du tage disken offline eller bare pille den ud som den Hot-plug (frækt ord ik´) den er....
Avatar billede wise Seniormester
26. juli 2002 - 09:53 #14
Jaeee, men problemet er at før jeg får skiftet en disk, så er der ikke plads til en ny, så jeg bliver nødt til at gøre det modsat, tage en ud, og sætte den nye i
Så var det jeg ikke helt viste om jeg bare kunne tage den ud, eller den skulle sættes offline først...
Avatar billede aladdin Nybegynder
26. juli 2002 - 14:11 #15
Så vil jeg tage disken offline først..... da det er den pæneste måde.
Avatar billede wise Seniormester
26. juli 2002 - 14:13 #16
Ok, tak for alt hjælpen !