Avatar billede cybles Nybegynder
25. juli 2002 - 14:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Redskab til analyse af trafik på et netværk-......

Jeg har det her netværk, et eller andet sted tror jeg at der er en defekt hub, et kabel eller måske en server der står og laver larm, er der en der kender et redskab til at analysere traffiken med således at jeg har nemmere ved at finde fejlen.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
25. juli 2002 - 14:40 #1
du skal bruge en tracer?
Avatar billede cybles Nybegynder
25. juli 2002 - 14:42 #2
Har du et forslag ?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
25. juli 2002 - 14:50 #3
Avatar billede dmdisco Nybegynder
25. juli 2002 - 15:02 #4
man kan downloade en trial version så kan du jo prøve om det er noget
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2002 - 15:07 #5
www.sniffer.com er stort set industri standard, ellers prøv at søge på sniffer og network monitor på google, der findes mange også et par gratis løsninger, der ikke helt kan det samme som dem nam betaler for
Avatar billede konex Nybegynder
25. juli 2002 - 17:38 #6
Hvor stort er det netværk?

hvis du kun har hubs kabler og den slags skal du ud og gå, det kan du ikke se fra en computer, hvis du derimod havde router på med hver sin Ip så kunne du.

sniffer og NGC PC & Internet Monitor er derimod værktøjer til at se hvad dine medarbejder laver på nettet jeg har lagt et link til NGC PC & Internet Monitor

http://www.nextgen.dk/
Avatar billede tlb Nybegynder
29. juli 2002 - 15:27 #7
Hent ethereal, den er gratis og virker båder på *NIX/Linux og Windows.

http://www.ethereal.com/
Avatar billede cybles Nybegynder
29. juli 2002 - 16:33 #8
Mit netværk består af CA. 300 arbejdsstationer spredt udover et areal på størrelse med Tyskland og Frankrig til sammen. Derudover har jeg ca 20 servere i netværket.

Jeg har lige fået fingre i en version af Sniffer PRo, men pyh det kræver jo en mindre doktorgrad at benytte, eller i det mindste at man afsætter en weekend til at få det fulde udbytte af det.

Jeg vil vis der ikke kommer andre gode indslag, bruge næste weekend til at sætte mig ind i redskabet Sniffer Pro, jeg vil derefter vende tilbage med kommentare og point.