Avatar billede happysam Nybegynder
25. juli 2002 - 13:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

opdatering af pris felt

Kan det lade sig gøre at lave en PHP side hvor et pris felt opdateres når der fortages forskellige valg ?

jeg skal lave en kursus tilmelding hvor der kan vælges forskellige sektioner og prisen varier alt afhængig af valg. Jeg vil derfor godt have et felt hvor i prisen frem går så snart der vælges et en sektion og altså ikke første når formen er sendt.

Mvh. Samuel

P.S. jeg er rimelig ny i PHP
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juli 2002 - 13:19 #1
det du ønsker kan lade sig gøre, men ikke med php. der skal bruges et clientside sprog som fx javascript.

clientside ==>  lokalt hos brugeren. når vebsiden skal reagere hurtigt på
          noget brugeren gør bør det gøres clientside, desværre kan man så
          heller ikke bruge eller vise data der ikke allerede er sendt til
          brugerens browser.
    Javascript er et clientside sprog

serverside ==>  på den server hvor siden ligger. for at starte noget program
          på serveren skal der sendes en request fra browseren og den skal så
          venter på og loade en ny side fra serveren med det ønskede. på
          serveren kan man ment slå op i databaser ol, så flere ting bliver
          mulige.
    PHP, ASP, JSP er serverside sprog.

mvh JakobA
Avatar billede happysam Nybegynder
25. juli 2002 - 13:28 #2
tak
Avatar billede happysam Nybegynder
27. juli 2002 - 13:51 #3
tak