Avatar billede savant Nybegynder
24. august 2000 - 15:50 Der er 2 kommentarer

Win2k med to netkort og på et lan......

hejsa,

jeg, min kæreste og min nabo har tilsammen fem maskiner, 1 win98/linux og 4 win2k de 3 w2k og den med win98/linux sidder på en hub ( diva-lanmodem )det er nemmerlig det eneste der er plads til i \"hubben\"
men vi ville egenligt gerne have den sidste w2k på netværket også, i den ene af w2k\'erne sidder der to netværkskort hvoraf det ene er forbundet til divaen, og det andet er forbundet til den sidste w2k .
Nu er problemet bare som følger: de fire maskiner som sidder på divaen kan sagtens \"se\" hinanden og den maskine som har to netkort kan yderligere se den sidste maskine, men det kan de andre ikke.
Nu mener jeg jo at w2k har indbyggede muligheder for at route trafik vidre mellem to netkort, men hvorledes gøres dette, hvad har jeg ellers af alternativer?
Håber nogle kan hjælpe.

Venlig hilsen,

Tonni
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. august 2000 - 16:34 #1
i netværk, protokoller på maskinen med 2 netkort, indtastes tcp/ip nr. på den enkelte meskine der sidder på det ene netkort, i listen over DNS Service Søge Orden på DNS fanebladet.

På alle øvrige maskiner angives tcp/ip nummer på maskinen med 2 netkort i samme liste p^den enkelte maskine.

Så burde alle kunne se hinanden. Jeg regner ikke med at jeg behøver at minde om at alle netkortene i alle maskinerne (også den med 2 netkort) skal ligge i samme område, f.eks. 192.168.1.xxx og at de alle skal bruge samme subnetmask, f.eks. 255.255.255.0, men nu gjorde jeg det jo alligevel ;-)
Avatar billede devia Nybegynder
24. august 2000 - 23:19 #2
sjensen: Hvorledes enabler du så lige IP Forwarding på en Win2K Pro ??