Avatar billede ash Nybegynder
24. august 2000 - 15:09 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Sound Blaster Live Player 1024 og Spil

Hejsa alle

Jeg har lige købt lydkortet i subj. og nu har jeg et problem.
Alle mine spil de chrasher nu - de låser simplenthen - og der er ingen anden udvej end at trykke reset. Jeg har downloaded de nyeste drivers fra Soundblaster\'s side.

Er der nogle derude der har en ide til hvad jeg kan gøre.
Avatar billede chruker Nybegynder
24. august 2000 - 15:15 #1
Prøv at geninstallerer DirectX
Avatar billede asmodeus Nybegynder
24. august 2000 - 15:33 #2
Geninstaller Windows og installer Directx 7.0a
Avatar billede mjl Nybegynder
24. august 2000 - 16:59 #3
Har samme problem....lytter lige med!!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2000 - 17:05 #4
Geninstaller lydkort med oprindelige driver m.v. og gå tilbage til Directx 6,1, så skulle det køre igen
Avatar billede ash Nybegynder
24. august 2000 - 17:32 #5
Jeg vil ikke være meget for at gå tilbage til DX 6.1 da nogle spil jeg køre kræver DX 7
Avatar billede denboj Nybegynder
24. august 2000 - 19:38 #6
hmm - jeg har live player 1024 - det har tendenser til at konflikte med andet hardware - Har du nogle irq konflikter ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2000 - 23:37 #7
Så vil jeg foreslå dig, at du følger asmodeus\'s råd med Total formatering af Harddisk og herefter geninstallering på ny. Få så det lydkort og grafikkort til at køre med directx 7,0a og et enkel men krævne spil. Når det så kører som det skal , kan du så installere dine øvrige pogrammer. Tjek så heletiden efter hver installation, at alt virker som det skal, så hvis du falder over en synder, så må det pogram skiftes ud med noget alternativt.
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2000 - 01:36 #8
Hvis du har en Coppermine CPU, skal du hente en patch til dit Live 1024 lydkort, for at få det til at vrike efter hensigten.
Du skal hente sblW9xup.exe på http://www.soundblaster.com/drivers/welcome.asp?reg=0&OS=Win98&prod=sblive&Select=Get+Files&x=48&y=7#filelist

Ellers er en formatering og total reinst. med de nyeste driver et godt forslag :-)
Avatar billede ash Nybegynder
25. august 2000 - 08:28 #9
Min processer er en AMD K6-2 500.
Og der er ingen IRQ konflikter - hvad jeg umiddelbart kan se.

Det ser ud til at jeg må bide i det sure æble og formatere :-(

Vil lige se om jeg kan få oplysninger ud af Creative - men det tager \"Between 3-5 work days\" :-(
Avatar billede denboj Nybegynder
25. august 2000 - 12:17 #10
Vent med at formaterer - Hvilket bundkort har du - og ring til creatives danske support -  der er altså ikke tre dages ventetid ved telefonen
Avatar billede ash Nybegynder
25. august 2000 - 13:31 #11
Mit bundkort er et et Giga-Byte GA-5AX m. Ali
Avatar billede denboj Nybegynder
25. august 2000 - 14:04 #12
hmm - tror du så ikke nærmere at det er fordi du har ali-agp problemmer ?
på gigabytes side er de nået til version 1.60http://www.giga-byte.com/gigabyte-web/swali.htm
Og på Ali\'s egen side finder du version 1.69http://www.ali.com.tw/eng/support/driver.shtml

Avatar billede denboj Nybegynder
25. august 2000 - 14:05 #13
mærkeligt - jeg havde lavet mellemrum
Avatar billede denboj Nybegynder
25. august 2000 - 14:07 #14
Men selvfølgelig kan det også være fordi du ikke har fået afinstaleret de gamle lydkort drivere ordentligt - jeg ringede engang til creatives danske support af samme grund - og de hjalp mig igennem uden formatering. Men prøv lige ali agp og se hvad der sker
Avatar billede ash Nybegynder
27. august 2000 - 11:52 #15
En formatiering samt geninstallation - hjalp ikke - pokkers, spildt tid og data.

Ali drivers har jeg også prøvet, men jeg har en mistanke om at det er mit grafikkort/drivers der på en eller anden måde konflikter, fordi en kammerat der også har købt dette lydkort - har tilsydenladende ikke problemer - og eneste forskel på vores computere er (bortset fra CD-rom drev og cpu hastighed) at han bruger andre drivers til sit grafikkort.

Vi har et winfast 320 S II TNT2 kort - og han bruger Detonatedrivers - og jeg benytter de nyeste Winfast drivers. Jeg har forsøgt med de nyeste Detonatedrivers - men det ville Unreal Tournament (det spil jeg forsøger at få til at køre først) ikke køre med.

Hmm - underligt med dette lydkort.
Avatar billede ash Nybegynder
27. august 2000 - 11:53 #16
Har også lige teste spillet Age Of Empires 2 - og der så det ikke ud til at være problemer - kunne det ikke tænkes at dette er pga grafikkort - D3D eller ligende?

ASH
Avatar billede cult Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:48 #17
HEY! Jeg har lige haft det samme problem med mit SB-Live1024 Kort!!! det var også kun i 3D-accelerede spil problemet er!!!
Jeg ved ikke helt hvad jeg gjorde, men har du prøvet at un-installere \"Creative Launcher\"???
Avatar billede ash Nybegynder
07. november 2000 - 13:51 #18
Hmmm - efter lang tids pilleri med computer og styresystemer, har jeg fundet frem til følgende:

Lydkortet må på en eller anden måde konflikte med noget andet: Min computer er i 3D spil meget ustabil, dette er alt fra UT til BG2.
Hvis jeg deaktivere lydkortet køre det uden problemer.

Men - den eneste konflikt jeg kan se på min computer (IRQ) - er hvis jeg går ind under et deaktiveret element - her SB16 Emulatoren - så skriver den at IRQ 5 (hvor mit lydkort ligger, og den deaktiveret SB16 emul. også ligger) bruges af \"IRQ holder til PCI styring\".

Jeg kan ikke se denne konflikt med mindre jeg kigger under et deaktiveret element?

Desuden har jeg lige skiftet OS til Win ME og dette hjalp heller ikke, samme konflikt.
Jeg har forsøgt at ligge lydkortet på IRQ 9 - som bruges af ACPI-controller - det kunne Win ME ikke lide.

Jeg har sågar deaktiveret min COM2 port, for at frigive IRQ 4 - den bruger mit netkort - så der vil jeg heller ikke ligge lydkortet.

Af software har jeg _kun_ installeret de nyest drivers til Win. Ikke nogle launcher, dosdrivers eller andet software der følger med - det har heller ikke gjort nogle forskel.

Nå - men jeg takker da stadig for alt den hjælp jeg p.t. har modtaget - omend jeg så har lyst til at pille lydkortet ud og lære at danse stepdans på det.

ASH
Avatar billede ash Nybegynder
07. november 2000 - 13:56 #19
Forresten mit grafikkort ligger på IRQ 10 - så det konflikter ikke udmiddelbart med IRQ 5 på lydkort.
Avatar billede denboj Nybegynder
07. november 2000 - 16:19 #20
ring til creatives danske support og få dem til at hjælpe dig - Denmark +45 35 25 94 98
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. december 2000 - 22:21 #21
Luk spm.?
Avatar billede ash Nybegynder
13. december 2000 - 08:48 #22
Efter længere tids snak med Creative Support - har de fundet frem til at min stømforsyning er for svag.

Jeg har en 235 W med en AMD K6-2 500, TNT2 kort, 18 GB Harddisk, 40x CD-Rom drev, et netkort, et scsi til min scanner, og selvfølgelig dette lydkort.

Lyder dette sandfærdigt