Avatar billede monken Nybegynder
24. august 2000 - 14:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Teledanmark adsl - sætter ud hvert 10. minut

Jeg har en 256/128 adsl fra tele dk, og den forvolder en del problemer, nemlig at den holder op med at sende og modtage data efter et tilfældigt antal minutter online (typisk 10 minutter). Og så er mit spørgsmål eftersom jeg har ringet til supporten forgæves 100 gange: er der *nogen* som har en ide om hvad dette kan skyldes, efter man tænder og slukker modemet fungerer det som regel fint igen.

Help me!  :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2000 - 14:35 #1
Centralproblemer Få fat i support eller mail til dem. Jeg har ingen problemer med at ringe support op hos teledanmark.
Avatar billede monken Nybegynder
24. august 2000 - 14:46 #2
har jeg... mega... har ringet til dem 20 gange
Avatar billede monken Nybegynder
24. august 2000 - 16:01 #3
men det var jo heller ikke helt det mit spørgsmål lød på....
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2000 - 16:26 #4
Der må være fejl i opsætningen i modem
Avatar billede devia Nybegynder
24. august 2000 - 23:11 #5
Du siger det holder op med at sende og modtage data. Mener du det \"fryser\" ? ..altså kan du ikke pinge/pinges gennem det?
Avatar billede monken Nybegynder
24. august 2000 - 23:56 #6
det forbliver koblet på...  men der kommer ikke noget igennem og den røde lampe lyser... \"sync\" står der ud for den...  så tænder jeg og slukker modemet... så kan jeg bruge det i 10 minutter igen, så ja det fryser...  man kan ikke pinge noget når det er \"frosset\".
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2000 - 01:05 #7
Det er galt med modem for H...... , ring til Telefar eller send ham en mail omkring problemet. Du for det ikke til at køre før dit modem har væet under kyndig behandling. Jeg tror ikke modem er indstillet korrekt fra start.
Avatar billede swat Nybegynder
26. august 2000 - 10:35 #8
Jeg har haft sammen problem - efter en del kontakt til teledk har de opgraderet min central og derefter forsvant min problemer ! høre om der er blevet opgraderet på din central !!
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2000 - 15:07 #9
<;o) Kære supporter hos teleDanmark ! Kan i så komme ud af rørret, og komme i gang med at lave noget!
Avatar billede eivind_a Nybegynder
27. august 2000 - 17:48 #10
Jeg har haft samme problem, 11 dage og 2 fejlmeldinger senere ringede der en tekniker og sagde at det var modemets ATM port den var gal med, og han havde ordnet det ved at ændre i dens firmware el. lign. Nu kører det perfekt.
Det kan også skyldes at du har dårlige kabler til centralen, det kan måles ved dæmpningen i kablet, og det kan teknikeren også svare dig på.
Avatar billede denboj Nybegynder
04. september 2000 - 17:43 #11
He he jeg har samme modem, men har heldigvis kun oplevet det en gang - Der er kun en vej frem - læg pres pres og yderligere pres på teledk. Og hvis det ikke hjælper - så læg yderligere pres på dem. Af alle udbydere er det DEM der SKAL give en ordentlig support. (jeg brækker mig forøvrigt over at man skal ringes op af adsl supporten - og at de ikke bare sidder klar)

MVH Denboj
Avatar billede swat Nybegynder
21. september 2000 - 17:53 #12
hvad med at få afsluttede ?
Avatar billede cyberm Nybegynder
27. oktober 2000 - 21:48 #13
Det er måske dit modem det er galt med, men det kan også være centralen ,har selv ADSL hos TeleDK og har heldigvis ikke det problem. Det kan ikke være kablerne til centralen for dem tester de inden de opretter ADSL\'en hos dig, og det kan heller ikke være fordi du bor for langt væk fra centralen. Ikke for at sige at du gør. Har bare mødt nogle som hårnakket tror på at de har fået det selvom de bor for langt væk fra centralen, he hvad ska lman sige fjolser!!

Jeg ville ringe til Teledk, prøv deres Netexpres afdeling den kan ma nkomme igennem på , eller også fejlmellingen de tager altid telefonen, og hvis du skulle vente 5 min, så husk på det er gratis at ringe til Kundeservicen hos dem .
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2000 - 02:03 #14
Fejlmeld stikket ;o)
Avatar billede eimose Nybegynder
20. november 2000 - 16:37 #15
Jeg sidder selv i dette øjeblik og oplaver dette lortede problem. Min SYNC går HELE tiden ud jeg har væøret ude for at kunne downloade 20 MB og nogle gange kun 20 KB. Ofte vil den slet ikke logge på selvom den lyser rødt. Modemet er det vist ikke jeg har nemlig fået det skiftet det og kortet på centralen ud. Det hjalp ikke en dyt. De skulle teknikkeren fra TDK ha været ude hos mig i dag for at tjecke mine linjer, men den gik ikke. Han kommer så først i morgen. Der er forresten også blevet flyttet om på linjen så den \"kørte\" anderledes. Dette havde heller ikke den store indflydelse. Men lyser ligepludseligt rødt i SYNC og derefter forsvinder ATM og kommer så igen efter lidt tid. Der er så vidt jeg kan se intet system i hvornår og hvordan den går ned. Er der ikke noglke der har nogle løsning(er) på mit ret så dumme problem. Jeg har fejlmeldt den hos TeleDK.
Avatar billede cyberm Nybegynder
20. november 2000 - 17:57 #16
Eimose->> Ik for noget men sync\'en skal være Grøn får du kan logge på nettet.
Avatar billede eimose Nybegynder
20. november 2000 - 20:22 #17
Jeg mente grønt
Avatar billede eimose Nybegynder
21. november 2000 - 16:15 #18
Nåå så har jeg fået det op og kører. Her er nogle facts: Problemet kan op hvis ens kort på centralen er sat til ProAcces. I mit tilfælde var det et problem med NT boksen og kortet på centralen. Jeg har fået skiftet stort set alt ud og det viste sig at være central/server-kort og NT boks der var et problem. Men til jer med problemer held og lykke.