Avatar billede george Nybegynder
24. august 2000 - 13:49 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Flash og lyd

Kan det lade sig gøre at afspille musik i baggrunden på en hjemmeside med Flash?

Lydfilen er enten en MP3.

Musikken skal starte når man kommer ind på siden.
Avatar billede getalife Nybegynder
24. august 2000 - 13:57 #1
Ja.. du kan lave en flash movie med den mindst mulige størelse (mener det er 10*10px) og derefter importere din lydfil (Ctrl R).
Denne movie kan du smide ind i dit HTML, ASP, whatever dokument
Avatar billede getalife Nybegynder
24. august 2000 - 13:58 #2
Lydfilen er enten MP3?! heh
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. august 2000 - 13:59 #3
Ja da, i flash importere du bare din lydfil, og klasker den ind i en keyframe, i enten din hoved film eller et movie clip, i manualen (F1) står der mere udførlig vejledning, ellers kig en tur på :
www.flashkit.com
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. august 2000 - 14:00 #4
>> getalife
18 x 18 pixs er minimum, ikke for at være efter dig, men for god ordens skyld
:)
Avatar billede getalife Nybegynder
24. august 2000 - 14:01 #5
Øvkay, men det var tæt på :o)
Avatar billede allandk Nybegynder
24. august 2000 - 14:08 #6
Størrelsen er underorndet he he..

Du skal bare sætte din width/height-værdier til 1 px i html\'en.

http://www.globe.dk/flashtips ligger der en musikknap man kan downloade.

ab :)
Avatar billede henningo Nybegynder
24. august 2000 - 16:44 #7
Når nu lydfilen \"enten er en MP3\" skal du være opmærksom på, at du ikke kan importere MP3 i Flash4(!) Der kan importeres i andre formater og i Flash konvereteres til MP3. Har du kun din lyd som MP3, skal den først \"Waw-ificeres\" i f.eks. Winamp. -Lidt bøvlet, men muligt.
Avatar billede 8800 Nybegynder
24. august 2000 - 16:49 #8
Avatar billede allandk Nybegynder
28. august 2000 - 08:42 #9
Hvis lyden \"enten\" er en mp3, så kan du;

1. Vente på Flash 5, der kan importere mp3, eller;

2. Bruge en converter, fx musicmatch og konverteere lyden til wav som kan importeres i Flash 4.

ab :)