Avatar billede brs Nybegynder
24. august 2000 - 12:47 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Billed af browservindue

Har set mange steder at man som reference har et billed af hjemmesiden med adresselinje
iconer osv. Er der en nem måde at lave sådant et billed på så man kan se hvad det forestiller
Avatar billede skott Nybegynder
24. august 2000 - 12:51 #1
Alt + print scrn. Så laver du et screen dump!!
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. august 2000 - 12:51 #2
Tryk på \"print Screen\" og gå ind i MSPaint (eller endnu bedre PainShop Pro) og vælg Paste (indsæt).

Så har du en kopi af dit skærmbillede som en BMP fil og dne kan du så behandle som du vil.
Avatar billede meyer Nybegynder
24. august 2000 - 12:51 #3
Åben dit grafikprogram og åben din browser og klik på \"prt scr\" på tastaturet og indsæt det så i dit grafikprogram.

Meyer
Avatar billede theartist Nybegynder
24. august 2000 - 12:51 #4
Start din browser og tryk ALT+PrintScrn åbn photoshop tryk ctrl+N og ctrl+v Voila!
Avatar billede zyber Nybegynder
24. august 2000 - 12:53 #5
Alt + Print Screen virker perfekt, men for at gøre det lidt nemmere så man ikke skal beskære billedet bagefter kan jeg anbefale SnagIt (kan hentes på Tucows)
Avatar billede nire Nybegynder
24. august 2000 - 14:33 #6
Tryk på \"print Screen\" og gå ind i wordp og vælg Paste (indsæt).

Så har du en kopi af dit skærmbillede

Derefter kan word beskære det!!!
Derefter kan du kopiere og indsætte det i editors eller andet.
Avatar billede prodic Mester
24. august 2000 - 16:23 #7
lige et lille gratis råd på vejen. Gør som de andre siger, men lad være med at tage hele \"skærmen\" med når du engang laver dine billeder. Beskær siderne så man kun kan se selve siden, og ikke alt det andet udenoms-noget.

Ellers så holder jeg med TheArtist. Photoshop og PrintScreen.
Avatar billede brs Nybegynder
24. august 2000 - 16:43 #8
Tak for de mange råd, jeg går igang med det samme
med at prøve dem allesammen ;) :-)
Avatar billede sonne Nybegynder
24. august 2000 - 20:20 #9
hvilket billedbehandlings/tegneprogram bruger du ?

/vh
Aksel
Avatar billede brs Nybegynder
24. august 2000 - 21:53 #10
Jahh lidt af hvert f.eks. Paint Shop Pro 6.02,
Picture It og Photodraw.