Avatar billede tommyholm Nybegynder
24. juli 2002 - 21:33 Der er 11 kommentarer

dyndns.dk og CS

Hvordan får man et internetspil i CS til at virke med dyndns.dk med en TDC ADSL? Det er med dynamisk IP naturligvis.

Andre kan ikke se mit spil!

Jeg er ikke ret god til dyndns.dk så beskriv tydeligt :-)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
24. juli 2002 - 21:56 #1
øhh... hvad har dyndns med dit spil at gøre?
når du starter en server så kontakter den en af hovedserverne, der bliver dit spil så registreret og folk kan se de på deres liste.
Avatar billede tommyholm Nybegynder
24. juli 2002 - 22:01 #2
Hvilken IP-adr skal der skrives i "Add IP" inde i spillet? Den IP Windows kommer med virker jo ikke!!
Avatar billede tommyholm Nybegynder
24. juli 2002 - 22:03 #3
Jeg spørger så på en anden måde: Er der andre måder at gøre det på?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
25. juli 2002 - 01:30 #4
se din ip på www.myip.dk det er den der skal bruges
Avatar billede oz2kas Nybegynder
25. juli 2002 - 03:26 #5
grunden til at andre ikke kan komme ind på den ip som du ser er at det er en lokal ip. du skal som djclemen siger, tage den externe og give den til dem du gerne vil have ind.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 07:07 #6
Eller også får du dine venner til at logge på din dyndns.dk adresse. Denne skulle jo gerne pege ind på din dynamkiske IP adreese.
Avatar billede theodore Nybegynder
25. juli 2002 - 08:51 #7
Rigtigt som goulduck siger.
Dine venner skal connecte til din xxx.dyndns.dk eller xxx.lir.dk
eller hvad du kalder den...
Avatar billede repox Seniormester
27. august 2002 - 12:30 #8
Uhh i remember those days... :)

Nå, da jeg havde TDC ADSL og måtte have dynamiske ipadresser fordi vi var flere i husstanden der skulle dele linien (og de røvhuller ikke ville udlevere en router, og jeg var for nærig til at købe en selv:))der ville ejg jo også gerne at jeg havde en cs server til at stå og se smart ud!

Så jeg kiggede lidt på http://dns2go.deerfield.com/ hjemmesiden og så de havde så'n lidt smart software kunne sende sin ip ud til deres servere.

Så jeg registrerede et domæne kaldt playerzone.gamesite.something.com (lang adresse men den er fast når den først er registreret), så kunne folk tilføje playerzone.gamesite.something.com:27015 i favorites i cs og når du så startede serveren var adressen jo stadig den samme! :)

Personligt kan jeg bedre lide det end dyndns, men det er jo en smagssag... :)
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
20. september 2002 - 23:35 #9
Med dyndns er det det samme - du skal installere en klient, der forbinder til dyndns.dk's server når din maskine starter op.

Hvis du har en dedicated server skal du selvfølgelig bruge serverens LAN adresse som IP i spillet (på den computer, du spiller fra). Ellers skal du slet ikke røre noget inde i selve spillet.

Læs vejledningen på dyndns.dk for at se hvordan du får installeret deres software til at kontakte dyndns.
Avatar billede tommyholm Nybegynder
23. september 2002 - 15:21 #10
Tak. Jeg må prøve når TDC får sig taget sammen til at sende den skide start-pakke! >:( Jeg er lige flyttet...
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
23. september 2002 - 17:35 #11
Ja, de er nogle sløve padder... den eneste grund til at jeg en gang var kunde hos dem var, at CyberCity ikke kunne levere på min adresse :(