Avatar billede mercutio Nybegynder
24. juli 2002 - 15:32 Der er 6 kommentarer

Kan man ændre det request der sendes fra en jsp side i sin servle

Kan man ændre det request der sendes fra en jsp side i sin servlet. Altså hvis jeg har en jsp side der kalder en servlet. Kan jeg så i den servlet ændre på det der står i requestet?
Avatar billede europe Nybegynder
24. juli 2002 - 15:50 #1
Tror du selv der er nogen der svare på det !!!!

HEHEHEHE
Avatar billede =maddog= Nybegynder
03. august 2002 - 16:55 #2
nej det kan du ikke såfremt du sender det videre via RequestDispatcher'en (enten som include eller forward).
Det er muligt du kan lave en URLConnection og selv bestemme hvad der requestes.
Du kan altid sætte attributter på din request
req.setAttribute("fillmap",myHashtable);
der kan fanges af den servlet der modtager requesten.
Avatar billede henryvest Nybegynder
14. august 2002 - 18:26 #3
europe: Hvordan skulle den kommentar opfattes?

maddog: Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Hvis man bruger setAttribute() og forwarder, kan man vel godt sige man ændrer sit request.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
14. august 2002 - 18:48 #4
Det kan man selvfølgelig godt. Jeg opfattede 'det der står i requestet' som en ændring af query parametrene.
Det er jo det samme HttpServletRequest objekt vi taler om for både servleten og JSP siden. Vi har bare lagt et Object ind i et field i vores request-objekt med setAttribute.
Jeg vil ikke mundhugges. Hvorvidt requesten ændres eller ej er akademisk og uvedkommende: Du kan opnå den ønskede effekt med setAttribute.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
21. september 2002 - 08:49 #5
Lukker du spørgsmålet og uddeler nogle points?
Avatar billede soelvpil Nybegynder
26. oktober 2002 - 19:58 #6
Lukker du spørgsmålet?

Du kan poste et svar selv, som du så accepterer.