Avatar billede runes Nybegynder
24. juli 2002 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort og DVD afspiller !

Jeg skal til at købe et nyt grafikkort og dertil vil jeg også have et DVD drev. Jeg har set lidt på hvad der er på markedet og jeg blev hurtig enig med mig selv at det skulle være et ASUS grafikkort, det jeg syntes så mest rimeligt ud var dette :

Asus AGP-V8420 Ultra/DT TV-Out/In Retail
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 128MB DDR-RAM
Chip: nVIDIA GeForce4 Ti 4200
RAMDAC: 2 x 350MHz
Type: AGP x2 / x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI
Warranty: 2 Years

til en pris af ca. 1800,-

Jeg ved ikke helt hvor god TV-out funktionen er på dette grafikkort er, men det er meget vigtigt for mig at det er af en meget høj standard da jeg skal bruge det sammen med DVD drevet.

Jeg blev også hurtig enig med mig selv at det også skulle være et ASUS DVD drev så jeg tror det bliver dette:

Asus DVD-E616
Spin: 16X DVD-ROM / 48X CD-ROM
Access Time: DVD-ROM 105ms / CD-ROM 85ms
Cache: 512KB
Interface: IDE100
Warranty: 3 Years

til en pris på Ca. 500,-

Derfor vil jeg lige spørge om der er nogle der har erfaring med TV-out funktionens kvalitet på grafikkortet, DVD afspillerens forcer og begrænsninger og om der er nogle der har bedre forslag til køb af grafikkort og DVD-drev.

Jeg acceptere kun saglige besvarelser så dem der kommer med en god forklaring på ovenstående vil få pointene.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
24. juli 2002 - 14:39 #1
ATI's kvalitet på TVout er højere end Nvidia. Så jeg vil forslå at du køber et ATI kort.

DVD drevet er fint nok.
Avatar billede runes Nybegynder
24. juli 2002 - 15:33 #2
Jeg er samtidig intresseret i den gode kvalitet g-force kortene har i spil så jeg vil helst have et Geforce kort.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
25. juli 2002 - 14:50 #3
jamen så har du valgt de rigtige ting.
Der er intet galt hos mig har asus gf 3 og mit tv-out billede er rimlig pænt synes jeg selv. windows text og sådn ser lidt mærkeligt ud, men film ser helt fine ud.
så køb du bare det.
Avatar billede metalsvinet Nybegynder
27. juli 2002 - 23:24 #4
Undgå Sony DDU1621 DVD. Det er noget makværk.
Avatar billede runes Nybegynder
31. juli 2002 - 14:24 #5
Ikke tilstrækkeligt svar !!