Avatar billede henno Nybegynder
23. juli 2002 - 23:58 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Brugervenlighed + design

Nogen som vil vurdere brugervenlighed + design på http://www.innowerk.dk/duoweb?
Avatar billede henno Nybegynder
23. juli 2002 - 23:59 #1
Det skal siges at der i venstre side (der hvor der er en grå kasse) skal være billeder, illustrationer, små informationer osv.

Websitet er lige gået beta.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juli 2002 - 00:04 #2
Jeg syntes godt om det friske look...
Men brugervenlighed er der ingen af, det er lidt svært af finde ud af hvad siden drejer sig om, og hvor man vil hen...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juli 2002 - 00:05 #3
den er dog lidt for hvid, og tom (skyldes vel at den er i byggefasen..)
Avatar billede stof Nybegynder
24. juli 2002 - 00:05 #4
Jeg starter ud med at første hånds indtryk er meget positivt og indbydende... Det jeg ser er et stilrent design, hvilket ses på farve sammensætningen...

Hvis jeg så går ind på brugervenligheden er jeg ikke så positivt stemt mere... Det er da smart med din OnMouseOver effekter. Men man kan folk hurtigt surfe rundt på dem. Nej, det tror jeg ikke. Sidder folk med en tochscreen har din ingen jordisk chance for at surfe rundt på dem. :-)

Som sagt før er designet helt i top. Der har jeg ikke noget negativt at sige...

Brugervenlighed: 5@10
Design: 9@10
24. juli 2002 - 00:25 #5
Flot side, men:

Din menu som du har gemt godt mangler overskuelighed!
Hvis ikke du laver en liste med alle menupunkter (de er så kedelig, meen den kunne også gøres fancy) så syntes jeg du skulle lave en grå (men stadigvæk så man kan se den) tekst med en skriftype som ligner en "hurtig håndtegnet" ala http://www.internetplads.dk/partnerh.gif (gerne mere "advanceret" end den).
Hvor der stå noget *psst - menuen* og så en pil e.lign. Og så har du det første punkt fremhævet, som så er forsiden. Er det helt forvirene beskrevet :)?
Jeg tror det virker på brugeren som et "dumt dyr", men om de ligefrem bliver stødt af det finder du ud af ;-)...

Du har massere af plads i toppen til en menu, så det er også en mulighed.

Teksten som den ser ud nu syntes jeg er helt hen i vejret. En lige ventre margin og ingen understregning (text-decoration: none;) (Jeg tror det er et STORT link). Du kunne ev. eksperimentere med stort (grafisk) begyndelses bogstav som der er i gamle noveller og historier/romaner.

Til sidst syntes jeg at du skulle lave et lille "bold" @ oppe i venstre/højre hjørner, og så skrive en E-Mail adresse som kontakt@duoweb.dk.
Når jeg skal finde kontakt oplysninger på en side skanner mine oøjne automatisk efter "@er, kontakt, E-mail" o.lign.

Ellers ser det jo nydeligt ud og du kunne sagtens give brugervenligheden et hak op ad, med det design.

---
Mvh. Casper www.ildstorm.dk
24. juli 2002 - 00:29 #6
Når for søren, det kunne være en bruger som havde ændret teksten og tekstformmateringen via dit Web Edit program som ligger så brugerne kan gøre det?!?!?

Nu har jeg ændret den som jeg gerne ville have haft den fra start :)

/Casper www.ildstorm.dk
Avatar billede motu Nybegynder
24. juli 2002 - 00:53 #7
hmm, jeg kan ikke lide din menu. Det tager lidt tid for den "uerfarne bruger" at komme videre det trækker ned. Måske er ganske almindelig links bedre ? eller flash :).

Farverne er gode og passer godt sammen. Dog synes jeg den er lidt for enkel, måske lidt mere spræl i logoet...

Hvis dit mål er brugervenlighed er det ikke opnået 100%, der må være et bedre alternativ til den menu.

Ang. design er det som skrevet flot, men uden de store armbevægelser.

8@13

Foresten henno, kommer du aldrig på Quakenet mere ?

motu aka basher
http://www.motu.dk
Avatar billede cdc Novice
24. juli 2002 - 00:56 #8
Vedr. brugervenlighden er den dårlig idé du skal regne med at folk er 50% dummere en dig selv, og ikke har fadtet din smarte idé med menuen, og ikke kan finde rundt i den, eller ikke finder den i hele taget, og så mister du kontakten med en del potensielle kunder.

/cdc
Avatar billede henno Nybegynder
24. juli 2002 - 01:12 #9
Jeg har taget kritikken til mig ;o) http://www.innowerk.dk/duoweb/new
<-- ska dog lige have lavet noget preloading af billederne, så det ser ordenligt ud. Men mon ikk det hjalp lidt på brugervenligheden?
Avatar billede cdc Novice
24. juli 2002 - 01:18 #10
det var en bedre løsning
Avatar billede stof Nybegynder
24. juli 2002 - 01:21 #11
det hjalp en del. Men den er stadig ikke på det optimale plan med hensyn til brugervenlighed...
Avatar billede henno Nybegynder
24. juli 2002 - 01:29 #12
Jeg tager gerne i mod forslag til forbedring af brugervenlighed :o)
24. juli 2002 - 02:11 #13
Ja det er jo meget bedere!
Jeg har læste en gang at billede fanger i venstre side (og smukke kvinder fanger ekstre meget, men det er urellevant nu) så dit ret så flotte DUO logge syntes jeg du skulle rykke hen til venstre.

/Casper www.ildstorm.dk
24. juli 2002 - 02:12 #14
så bliver der lidt tomt i højer side, men det kunne du vel udnytte med noget information af en art (Nyeste nyhed, whatever).
Avatar billede canedo Nybegynder
24. juli 2002 - 10:11 #15
jeg synes ikke det ser godt ud, at de vandrette linier grøn-rød ændrer sig, - alt efter hvor man er. Idéen er ret god - det med firkanten som menu-bar har jeg ikke set før. Men med en tekst der forklarer hvad de enkelte firkanter linkes hen til vil være et plus.

Designmæssigt ser det ret professionelt ud - bortset fra at det ikke ser helt færdigt ud endnu. Noget fyld mangler hist og pist.
Avatar billede henno Nybegynder
24. juli 2002 - 12:48 #16
jeg siger mange tak for responsen! Jeg vender tilbage igen når det er tid til en test af slutproduktet.
Avatar billede stof Nybegynder
24. juli 2002 - 12:52 #17
Jeg siger tak for pointene.
Avatar billede cdc Novice
24. juli 2002 - 13:52 #18
takker :o)
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2002 - 08:46 #19
tak :-)