Avatar billede jop... Nybegynder
23. juli 2002 - 18:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

spor ved log af...

Jeg har lavet en brugerdatabase på min side.. Jeg har endvidere lavet en tabel, som registrerer når folk logger på. Den registrerer ip, tid, login-navn. Siden bruger MySQL og cookies. Jeg har sat cookien til at 'dø', når browseren lukkes..

Kan man ikke på en eller anden smart måde lave det således, at det registreres i databasen, når folk 'logger af'/lukker browseren.

Det jeg skal bruge det til, er at få en optælling på hvor meget tid, hver bruger har brugt på siden, samt lave en side, hvor man kan se hvem der er online..

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt her..

MVH René
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
23. juli 2002 - 18:47 #1
Man kan gøre det med javascript...
Avatar billede jop... Nybegynder
23. juli 2002 - 19:04 #2
ok, hvordan da?
Avatar billede krumel Nybegynder
23. juli 2002 - 19:37 #3
den mest oplagte metode er et lille popup som åbner sig når siden lukker, og derefter lukker sig selv igen.. (du har sikkert selv väret ude for det.)

inde i det popup lägger du så de nödvendige phpscript.

men hav i baghovedet at den ikke er 100% skudsikker, og at det er irriterende for brugeren
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juli 2002 - 00:52 #4
Vil en sådan løsning ikke også eksekvere, hvis man bruger et link på webstedet?
Avatar billede fangel Nybegynder
24. juli 2002 - 10:20 #5
tipsen => jo... onUnload="" activeres både ved lukning af browseren og når man går videre til en ny side...
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juli 2002 - 10:40 #6
Også selvom man browser lokalt på webstedet - dvs. man skal ud i noget framestruktur for at få det til at hænge fornuftigt sammen?
Avatar billede fangel Nybegynder
24. juli 2002 - 10:50 #7
ja... (har selv lignene problem... ar efterhånden prøvet mange forskellige ting...)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2002 - 13:13 #8
Du ka da lave det sådan, at den, hvergang der loades en side på din hp, indsættes tiden i dben. Hvis så der ikke er indsat noget tid indenfor ex 20 minutter, så er han sandssynligvis loggd af, og du ska ikk tælle mere (fra 20 minutter tilbage)