Avatar billede gim Nybegynder
23. juli 2002 - 18:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netværk med 2 netværkskort

Hej er der en af jer netværksguruer som lige kan gi mig en hjælpende hånd. Jeg har en Arrownet forbindelse, og ifølge Arrownet skal man oprette en fast privat IP til hver maskine hvis man ønsker at bruge TCP/IP til sit lokalnet. (Mit problem) er at jeg ikke ønsker at køre mit lokale net over foreningens net. Hvordan kan jeg adskille det?? Mine egne tanker siger mig at jeg skal installere et netkort mere i computer 1 og så køre mit eget lokalnet via netkort nr. 2 og en switch, men hvordan lader det sig gøre i praksis?
Avatar billede gim Nybegynder
23. juli 2002 - 18:19 #1
Jeg glemte lige at sige at computer 1 køre med XP og de 2 andre win98
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
23. juli 2002 - 21:17 #2
Du kan sagtens køre med 2 netkort i en maskine, og derved køre
med to adskilte netværk.

Og de to net er såvidt adskilte, med mindre du installere et routerprogram.

Med det nye netkort, skal du så bare konfigurere det, med dens egen ip-protokol.

Så.. gå du blot igang.
Avatar billede thomashove Nybegynder
25. juli 2002 - 00:50 #3
her en en lille howtodo :

1) sæt 2 netkort i din xp (som deler internet forbindelsen)
2) det netkort der har forbindelse til internettet skal du sætte til at hente ip og dns automatisk samt marker i aktiver deling af denne forbindelse
3) det andet netkort skal du selv sætte op med f.eks. ip : 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0
4) de andre computere på netværket skal du nu give ip

192.168.1.2 subnet 255.255.255.0
192.168.1.3 subnet 255.255.255.0
osv..

derudover skal du på de andre computere sætte gateway til 192.168.1.1 samt angive de dns adresser som serveren har fået tildelt

så burde det spille...
Avatar billede gim Nybegynder
25. juli 2002 - 08:58 #4
Det spiller tak for hjælpen:-)