Avatar billede perlys Praktikant
23. juli 2002 - 13:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows / Bios ur indstilling

Hej alle

Jeg har et problem med tidsindstillingerne på min "puter" det er som om at tiden kun kører når pc'en er tændt, dvs. at hvis jeg ikke bruger den i 4 dage, og så tænder den, så skal jeg justere tiden frem med 4 dage og x antal timer. Er det batteriet på boardet, eller en indstilling som gør at den kun kører på "online" tid?

Mvh. Per
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. juli 2002 - 13:25 #1
lyder som du skal skifte batteriet på bundkortet!
mister du også dine BIOS indstillinger?
Avatar billede perlys Praktikant
23. juli 2002 - 13:28 #2
Nej de holder
Avatar billede perlys Praktikant
23. juli 2002 - 13:28 #3
NB. Maskinen er 2½ år gammel
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
23. juli 2002 - 13:30 #4
Prøv at resette BIOS'en se om det hjælper, elelr sskift batt.
Avatar billede perlys Praktikant
23. juli 2002 - 13:30 #5
Hvis det er batteriet, burde dato'en så ikke gå længere tilbage fx. 1/1-2000 ?
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
23. juli 2002 - 13:32 #6
Det kan være at det er tæt på at være fladt, men kan holde lidt
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juli 2002 - 13:44 #7
Du kan bruge programmet Dimension 4 (freeware) til automatisk at stille tiden på din pc via nettet. Sæt programemt til at starte op sammen med Windows og herefter vil opdatering ske automatisk, når du har forbindelse til nettet
www.thinkman.com

Batteriet burde ikke være fladt efter 2½ år. Enig med dig i, at det i så fald ville ga tilbage i dato.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juli 2002 - 13:46 #8
Ovenstående var ment som et svar.  :)
Avatar billede perlys Praktikant
23. juli 2002 - 13:51 #9
Tak, prøver og vender tilbage.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. juli 2002 - 01:51 #10
Jeg synes seriøst du skal lukke nogle af alle dine åbne spørgsmål før du spørger mere. Du har over 1600 point ude...

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=perlys&option=22

/Nikolaj /co-admin
Avatar billede perlys Praktikant
25. juli 2002 - 13:25 #11
Er så sket Nicolaj - og tak fordi du gør mig opmærksom på dette fuldt public