Avatar billede runaldo Nybegynder
23. juli 2002 - 10:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ADSL-opkobling via adsl modem og router/switch...

Jeg kan ikke få hul igennem min nyindkøbte TRENDnet TW100-S4W1CA (router og switch m 4 porte, se http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?86).

Min adsl-frbindelse virker fint med følgende opsætning:
"Analog tlf.stik> skillefilter > Siemens ADSL-modem > Netkort"

...men når jeg tilslutter router/switchen som nedenfor og konfigurerer den som i manualen med kontonr. og password, så kommer jeg ikke igennem. Jeg kan pinge routerens inderside.
"Analog tlf.stik > skillefilter > Siemens ADSL-modem > Router/switch > Netkort"

Hvad kan der være galt? ...og skal jeg overhovedet bruge ADSL-modemmet, når jeg har den her Router/switch?

Mvh.

Runaldo
Avatar billede runaldo Nybegynder
23. juli 2002 - 10:48 #1
...min ADSL udbyder er TDC.
Avatar billede thomashove Nybegynder
23. juli 2002 - 14:31 #2
du skal bruge ADSL-modem hele tiden også med router.

kan du i routerens opsætning se om den har fået tildelt et ip.nr. fra TDC ?
Avatar billede runaldo Nybegynder
23. juli 2002 - 14:46 #3
Nej, ikke så vidt jeg kan se!
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2002 - 21:00 #4
Du skal lige igennem kabel fra modemet og over i wan porten på din router.
Avatar billede runaldo Nybegynder
25. juli 2002 - 08:41 #5
...jeg bruger "lige igennem kabel" både mellem modem/router og router/netkort.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 13:38 #6
Hvilken ADSL har du??
Avatar billede runaldo Nybegynder
25. juli 2002 - 14:35 #7
Jeg har Tele Danmark Bredbånd|ADSL 512/128 med 2 dymamiske ip-adresser.
Avatar billede jul Nybegynder
25. juli 2002 - 23:03 #8
jeg har en router af samme model, og TDC adsl. Det virkede ikke i starten, indtil jeg fik fjernet min firewall. Jeg har win XP, og Norman firewall. Disse kan i nogle tilfælde ikke sammen, og kan gøre at du ikke kan få kontakt til din router. TDC siger at problemet bliver fixet om en måned. Jeg ved ikke om det er det, da jeg ikke aner en skid om det, men det virkede for mig.
Avatar billede runaldo Nybegynder
26. juli 2002 - 09:05 #9
Tak jul, men jeg køre windows 2000 og har ingen firewall på maskinen. Har du også en TW100-S4W1CA og TDC bredbånd? Hvis du har, kan du så bekræfte at det eneste der skal konfigureres på routeren: PPPoE vælges og brugernavn og password indtastes?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2002 - 11:30 #10
Kan du hente filer fra de andre computer på netværket?? Har du prøvet at sætte windows til at hente automatisk IP?
Avatar billede runaldo Nybegynder
26. juli 2002 - 11:40 #11
Jeg har pt. kun én pc på netværket, så jeg har ikke testet om jeg kan hente filer fra andre pc'er.

Jeg har sat pc'en til aut. hentning af ip og dns. Jeg får tildelt ipdresse fra routeren, tjekket via ipconfig.
Avatar billede zorro4ever Nybegynder
28. juli 2002 - 01:51 #12
Fejlen kan måske ligge i at du skal bruge "Ulige kabel" mellem modem og router og "lige kabel" mellem router og netkort. Ellers går ind på TDC hjemmeside og se deres beskrivelse den er meget god.
http://internet.opasia.dk/article.php?id=36698&dogtag=obb_support
Avatar billede runaldo Nybegynder
30. juli 2002 - 20:04 #13
Det var heller fordi, der skulle bruges ulige kabel.

Jeg fandt tilgengæld selv svaret ved et tilfælde: Både TDC og routervejledningen sagde jeg skulle anvende PPPoE, men det hele virker når jeg vælger "Obtain conf. Automaticly (CATV Dynamic mode)" !!

Tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede runaldo Nybegynder
30. juli 2002 - 20:06 #14
Mvh. Runaldo