Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 01:40 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Geforce 3 TI 200 PROBLEM

Hej
Jeg købte et Tornado geforce 3 TI200 for omkring en måned siden.

Problem:
Min skærm/computer fryser når jeg spiller spil!

Jeg fik at vide at jeg skulle prøve nogle bestemte drivere:
Den nyeste (29.42) ingen forbedring
21.83 (Virkede lige så dårligt)
23.12 Virkede en del bedre

Dvs. min comp nu kun fryser efter 30 - 2 timers spil!

For en uge siden, snakkede jeg med en af min brors kammerater, som har fuldstændig samme problem med sit geforce 3 TI200. Er dette et kendt problem? og hvordan løser man det?

Jeg har prøvet at bytte kortet, men ingen forbedring!

HJÆLP MIG.....

På forhånd tak
Avatar billede eyes Nybegynder
23. juli 2002 - 01:44 #1
kan det være varme
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 01:49 #2
Tvivler stærkt har har prøvet med en kæmpe blæser på kortet, men uden bedring.
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 01:53 #3
Hej theseus...

Er der blæser på Dit kort...????

Jeg har selv et Creative 3D blaster, GeForce 3 ti 200, og har ingen problemer med det overhovedet...

Har kørt på en PIII-800 med 384 mb ram, og kører nu i en P4 2,0 med 512 mb DDR, og ingen prob. på nogen af maskinerne...

Omvendt har jeg haft samme prob på et Diamond Viper engang...

Brugte jeg nye drivere frøs kortet, så måtte holde mig til en ældre driver...

Hvilken hardware sidder der i Din pc..???

Og hvad bruger Du den til / spil - hvilke..???
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 01:54 #4
og ..  fryser den kun under spil eller også "bare" mens PC er tændt...????
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:00 #5
Min Comp:
Bundkort = ? Sygt navn (sis kort)
AMD XP 1800+
256 mb SD RAM

Der er Køler på kortet, og den virker!

Spil:
SOF 2
UT
OSV. (alle spil)    men des mere krævene spillene er, des hurtigere fryser den!

bruger den også en del til 3dsMAX men der er ingen problemer med bare programmer.
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:02 #6
Det er kun i spil den fryser/ til tider også når jeg køre 3DMarks!
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 02:08 #7
Der kan være flere årsager...

Ikke alle grafik kort passer til alle chipsæt...  har Du manualen til grafikkortet, der står som regel hvis det ikke er kompatibelt med chipsættet på bundkortet...

Ang spillene kunne det godt være varmeproblemer...  CPU og GPU bliver varme når der stilles krav...

Jo mere ydelse der trækkes af dem des varmere....

Prøv e.v.t. at installere et prg. til at komtrollere varmen.. ligger som regel på CD til buindkort... og chek hvor varme både CPU og GPU bliver...

Men det kan også være driveren som du selv er inde på... Kortet burde dog være DX 8.1 kompatibelt, så...????

Er dine ram i 1 eller 2 klodser....

Det kan også være rammene... Er det i 2 klodser så prøv at sætte dem i enkeltvis eller byt rund på dem.
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 02:10 #8
Hvad havde Du i før, og virkede det perfekt...)???
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. juli 2002 - 02:13 #9
Jeg ved ikke om det vil hjælpe, at installere den nye version af DirectX (Version 8.1b) som kan hentes her: http://tucows.cybercity.dk/system/preview/194328.html (Freeware)

Jeg har læst, at der skulle være fejl i de tidligere versioner. (8.1 og 8.1a)
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 02:16 #10
Hmmmm.  Det håber jeg da ikke...  8.0 kørte godt nok ikke helt godt, men 8.1 kører ellers perfekt.

Jeg bruger hovedsasgelig min PC til Flightsimulator, og både i FS 2000 og FS 2002 har der været store problemer både med DX og drivere...

Kun DX 7.0a til FS2000, og DX 8.1 til FS2002 har været brugbare....

Så DX 8.1 skulle være " i orden ".

8.1b er jo også en beta-udgave, hvor der "ikke tages ansvar for kompabiliteten" mens den er beta version...
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:19 #11
Det er ikke DX fejl, jeg køre nemlig den nyeste version.

Tidl. havde jeg et geforce 2 MX 400, og det virkede fejlfrit. Har også prøvet at sætte det i igen, mens jeg byttede det andet kort (ref første spørgsmål)
Mine RAM sidder i en klods, men jeg vil lige prøve at chekke med min Bundkort-CD.
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 02:23 #12
Omkring DX, så ER der fejl i nogle DX versioner,

Og sorry "Pentium4",  jeg sidder lige og læser på MS´s hjemmeside..  de er allerede i gang med en ny vers.  9,  så 8.1b er nok ikke længere beta, men kan ikke lige umiddelbart finde noget om det...

"Theseus" -  hvad er "nyeste version"  ..  ???  8.0 - 8.1..  jeg mener hvilken bruger Du , ........
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:29 #13
Undskylder også
Kører kun 8.1a ikke 8.1b men kommer det til at gøre den store forskel.
I manualen til mit grafik-kort, står der "indirekte" at kortet er lavet til DX 8.1!
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 02:30 #14
OK, kører selv med 8.1 der fungerer helt fint med min PC, men sidder samtidig og læser på MS´s side at den skulle have nogle bugs som "Pentium4" skrev...  :((
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. juli 2002 - 02:39 #15
Takker for undskyldningerne. :-)
Avatar billede bramming Nybegynder
23. juli 2002 - 02:41 #16
Har i samme bundkort????

>> BRamming
Avatar billede bramming Nybegynder
23. juli 2002 - 02:42 #17
Jeg har den nyeste driver.. som skulle forbedre d hele her..

http://home.adelphia.net/~andriy/
Og download den driver der hedder 28.32_winxp
Genstart og det skulle køre...

>> Bramming
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. juli 2002 - 02:45 #18
bramming -> Hvis ikke han kører WinXP, skal han da ikke have den til WinXP.
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:46 #19
Den nyeste driver hedder da 29.42 eller tager jeg fejl?
Vi snakker om Nvidia Detonators ikke?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
23. juli 2002 - 02:46 #20
Hvilket bundkort har du i maskineriet??? Hvis det er med via-chipset'et, skal du mig bekendt installere den nok så famøse 4-i-1-driver og dernæst driveren til dit grafikkort!
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:47 #21
Win2K, XP er ikke min kop Te!
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:47 #22
2 Sek finder navnet.....
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 02:48 #23
Den nyeste "Bramming"...????

Hvad er der galt med 29.42,  bortset fra at lige netop theseus ikke kan bruge den..???

Jeg bruger selv 29.42 på min XP
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:51 #24
Navnet på mit Bundkort er:

MB ECS K7S5S+ SKT A T-BIRD ATX SIS735 A

Ved ikke om det ringer en klokke. Men jeg kan sige at der er Onboard Netkort og lydkort!
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. juli 2002 - 02:53 #25
Den nyeste hedder 30.30 og kan hentes her: http://www.tweakup.dk/download/nvidia.htm
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:54 #26
--> Bramming
Hvis jeg skal kunne acceptere dit svar, må du fortælle mig hvorfor denne 28.32 driver skulle være bedre end de andre, for ikke at snakke om bedre end 29.42'eren.
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 02:55 #27
DAmn jeg er snart forvirret!
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. juli 2002 - 02:59 #28
Du skal ikke acceptere et svar før du har afprøvet om det virker.
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 03:00 #29
Klart theseus..  det er også nemt at blive forvirret når det er komputere

Bemærk lige P¤ at jeg kun kommenterer... af samme grund...
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 03:02 #30
Det er meget svært at sige om det virker med en PC som min.
Til tider, kan jeg spille op til 3 timer uden noget, andre gange handler det kun om 20min.
Jeg troede jeg havde fundet super driveren da jeg fik fat i 23.12'eren. Men dagen efter begyndte den på at fryse igen!

Jeg ville måske først kunne besvare spørgsmålet i morgen eller i næste uge. Men kunne han agumentere ville det være nemmere at dømme efter nu.
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 03:04 #31
Jeg er mildest talt ligeglad med de point jeg har lagt i spørgsmålet, bare jeg får et svar med aggumentation, så acceptere jeg gerne!
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
23. juli 2002 - 03:05 #32
Ps, jeg har selv lige installeret den nye DX 8.1a, og er nok rigtig forvirret nu...

Grafikken har aldrig været flottere, nærmest TV- kvalitet, flot skarp og pæn dybde ***  MEN  ***

Frameraten ...  de "reklamerer" med en højere fpm,  MIN faldt....

Havde før en fpm på mellem 24 og 30, ( kunne falde til 18) ved kraftig grafik i FS, men nu er den nede på 14....

SÅ, bedre grafik men lavere fpm....  JEG er desorienteret
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 03:09 #33
Også her..... Kunne microsoft ikke tage sig til noget smart.
UNIVERSAL-DRIVER der er DUMMY-PROF!
Dette er ikke nemt!
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2002 - 09:57 #34
Har du sat AGP accelerator til 4X i bios??
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 20:46 #35
Har noget der hedder:
AGP 4X control
Som står på enable, er det en fejl?
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 20:48 #36
Har ellers intet der hedder AGP accelerator i min Bios.....
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2002 - 20:53 #37
AGP 4X enable er rigtigt nok.
Avatar billede theseus Nybegynder
30. januar 2004 - 23:47 #38
Kort var i stykker