Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 22:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

find filen hvor adressekartoteket ligger

Hvad hedder den fil hvor outlook placerer adressekartoteket, og hvor ligger den?
Avatar billede kard Nybegynder
22. juli 2002 - 22:34 #1
Hvilken Outlook bruger du? Og hvad Styresystem?
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 22:40 #2
Office 2000 og Windows xp
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 22:41 #3
Office 2000 og Windows xp
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juli 2002 - 22:41 #4
funktioner>indstillinger>vedligeholdelse>Lagringsmappe

Der kan du se stien til din lagringsmappe, og i den ligger alle de oplysninger som bruges i outlook, adressekartotek og dine mails i indbakke
Avatar billede e.p. Nybegynder
22. juli 2002 - 22:51 #5
Skal du gemme den, så gå op i filer --> import og export ---> så eksporterer du den til et sted du gerne vil have den liggende

Modsat kan du så importere den :-)
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 22:55 #6
Mener du funktioner>indstillinger inde i programmet outlook, umiddelbart kan jeg kun finde de to førstnævnte og ikke vedligehold og lagringsmappe?
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 22:57 #7
Svar til e.p.
Mit problem er netop at eksporter/importer ikke kan aktiveres når jeg er inde i adressekartoteket, derfor prøver jeg at finde filen
Avatar billede sthen Nybegynder
22. juli 2002 - 22:59 #8
Jeg tror at det skyldes at jakobclausen refererer til Outlook Express og bobbobbob mener Outlook fra Office 2000 ????

Am I right ???
Avatar billede e.p. Nybegynder
22. juli 2002 - 23:00 #9
så luk adresse kartoteket.....Det er inde i outlook (selvom jeg tror du måske ved det)
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 23:02 #10
Det er korrekt, jeg mener outlook fra office 2000
Avatar billede e.p. Nybegynder
22. juli 2002 - 23:08 #11
Yderligere Information
Sikkerhedskopiering af en fil med private mapper
Hvis du ikke bruger Outlook med Microsoft Exchange Server, gemmer Outlook alle sine data i en fil med private mapper. Hvis du vil tage sikkerhedskopi af eller eksportere en bestemt mappe, som f.eks. Kontaktpersoner eller Kalender, skal du følge trinene i afsnittet "Import eller eksport af data fra private mapper".

Hvis du vil tage sikkerhedskopi af hele filen med private mapper, skal du følge disse trin:

Luk alle mailrelaterede programmer, f.eks. Outlook, Microsoft Exchange eller Windows Messaging.

Klik på Start, peg på Indstillinger og klik på Kontrolpanel.

Dobbeltklik på Post og fax. Hvis du ikke har installeret Microsoft Fax, skal du klikke på postikonet.

Klik på den informationstjeneste, du vil tage en sikkerhedskopi af. Denne tjeneste hedder "Private mapper" som standard, men den kan være blevet omdøbt til noget andet. Hvis tjenesten er blevet omdøbt, kan du finde ud af, hvad tjenesten er, ved at markere den på listen over tjenester og klikke på Egenskaber. I den dialogboks, der bliver vist, står der "Private mapper" på titellinjen, hvis tjenesten hører under Private mapper. Når du har læst titellinjen, skal du klikke på Annuller. Brug denne fremgangsmåde til at kontrollere typen på de tjenester, du ikke er bekendt med.

Du har muligvis mere end en Private mapper-tjeneste i din profil. Hvis det er tilfældet, skal du tage en sikkerhedskopi af hvert sæt private mapper for sig.

Hvis der ikke er nogen Private mapper-tjenester i din profil, og du har kunnet gemme oplysninger som e-mail, kontaktpersoner eller aftaler i Outlook, er dine oplysninger sandsynligvis blevet gemt i en postkasse på en Microsoft Exchange Server. Hvis det er tilfældet, skal du læse afsnittet "Sikkerhedskopiering af data ved brug af Outlook med Microsoft Exchange Server".

Hvis der ikke er nogen private mapper på listen over tjenester, og du ikke gemmer oplysninger i en postkasse under Microsoft Exchange Server, kan Outlook kun bruges til at se filer, og de funktioner i Outlook, der gemmer data, kan ikke bruges. Hvis det er tilfældet, er der ingen data, der skal sikkerhedskopieres.

Klik på Egenskaber, og noter den sti og det filnavn, der bliver vist. BEMÆRK! Du kan muligvis reducere størrelsen af en fil med private mapper ved at klikke på Komprimer nu. Det kan især være nyttigt, hvis du planlægger at placere sikkerhedskopien af filen med private mapper på en diskette.

Klik på OK, og luk Egenskaber ved at klikke på OK.

Lav en kopi af den fil, du noterede i trin 5, ved hjælp af Stifinder eller Denne computer.

Hvis du får brug for at gendanne en fil med private mapper fra et flytbart medie, f.eks. et diskettedrev, zip-drev, cd-rw-drev, magnetbånd eller andet lagermedie, skal du kopiere sikkerhedskopien af den fil, du oprettede i de foregående trin. Du skal kopiere fra lagermediet tilbage til den harddisk, den mappe og det navn, du noterede i trin 5.
Eksport af data fra private mapper
Hvis du vil eksportere en enkelt mappe, f.eks. Kontaktpersoner eller Kalender, skal du følge disse trin:
Klik på Importer og eksporter i menuen Filer. Hvis du ikke kan se dette menupunkt, skal du holde markøren stille over >>-tegnene nederst i menuen og derefter klikke på Importer og eksporter.

Klik på Eksporter til en fil,og klik derefter på Næste.

Klik for at markere "Filen med private mapper (.pst)", og klik derefter på Næste.

Klik på den mappe, du vil eksportere, og klik derefter på Næste.

Skriv navnet på den fil, dine data skal eksporteres til, i "Gem den eksporterede fil som".

Klik på Udfør.

Import af data fra private mapper
Hvis du vil importere en fil med private mapper i Outlook, skal du følge disse trin:
Klik på Importer og eksporter i menuen Filer. Hvis du ikke kan se dette menupunkt, skal du holde markøren stille over >>-tegnene nederst i menuen og derefter klikke på Importer og eksporter.

Klik på "Importer fra et andet program eller en anden fil", og klik på Næste.

Skriv stien og navnet på den fil med private mapper, du vil importere, og klik på Næste.

Klik på den mappe, dataene skal importeres til.

Klik på Udfør.

Sikkerhedskopiering af data på en Microsoft Exchange Server
Når oplysninger fra Outlook bliver gemt på en Microsoft Exchange Server, bliver der oftest taget en sikkerhedskopi af dem på serveren. Hvis du vil have yderligere oplysninger om sikkerhedskopiering eller gendannelse af oplysninger, der er gemt på en Microsoft Exchange Server, skal du kontakte Microsoft Exchange Server-administratoren.

Hvis du bruger Outlook sammen med Microsoft Exchange Server, kan du vælge at lade Outlook gemme oplysninger på Microsoft Exchange Server eller i et sæt private mapper på din harddisk. Følg disse trin for at finde ud af, hvor Outlook gemmer sine data for øjeblikket.
Klik på Serviceprogrammer i menuen Funktioner.

Klik på fanen Levering.

Se på feltet "Send ny post til følgende placering". Hvis feltet indeholder ordet "Postkasse" efterfulgt af et e-mail-navn, gemmer Outlook sine data i mapper på Microsoft Exchange Server. Hvis feltet indeholder ordene "Private mapper" eller et andet navn for et sæt private mapper, gemmer Outlook nye e-mail-meddelelser, kontaktpersoner, aftaler og så videre i de private mapper på din harddisk.

Hvis dine oplysninger bliver gemt i et sæt private mapper på harddisken, og du ønsker at tage en sikkerhedskopi af dataene, skal du læse afsnittet "Sikkerhedskopiering af fil med private mapper".
Sikkerhedskopiering af personlige adressekartoteker
Selvom oplysninger om kontaktpersoner kan opbevares både i en postkasse i Microsoft Exchange Server og i en privat mappe og er tilgængelige via adressekartoteket i Outlook, opretter det private adressekartotek en fil, der altid bliver gemt på harddisken. For at sikre at der bliver taget en sikkerhedskopi af dette adressekartotek, skal du medtage alle .pab-filer i sikkerhedskopieringen.

Hvis du vil finde din private adressekartoteksfil, skal du følge disse trin:
Klik på Start, peg på Søg efter, og klik derefter på Filer eller mapper.

Skriv "*.pab" (uden anførselstegn), og klik for at vælge Denne computer på listen Søg i. Klik på Søg nu for at starte søgningen.

Noter .pab-filens placering, og tag den med i din sikkerhedskopi.

Hvis du har brug for at gendanne dette adressekartotek på den samme eller en anden computer, skal du blot føje adressekartoteket til profilen og pege på .pab-filen.

Hvis du vil have yderligere oplysninger om, hvordan du konfigurerer profiler og tjenester, skal du klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsofts Knowledge Base:
Q195478 OL2000: (CW) User Profiles and Information Services
Automatisk sikkerhedskopiering af private mapper med funktionen Sikkerhedskopiering af privat mappe
Microsoft har udgivet et hjælpeprogram, der automatisk tager en sikkerhedskopi af filen med private mapper. Hjælpeprogrammet kan hentes på følgende Microsoft-websted:

http://officeupdate.microsoft.com/2000/downloadDetails/Pfbackup.htm

Hvis du vil have yderligere oplysninger om hjælpeprogrammet Sikkerhedskopiering af privat mappe, skal du klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsofts Knowledge Base:
Q238782 How to Automatically Backup Your Personal Folders File
Sikkerhedskopiering af konfigurationsfiler i Outlook
Hvis du har en brugerdefineret konfiguration, som du vil replikere på en anden computer, der kører Outlook, kan du vælge at medtage følgende filer i sikkerhedskopien sammen med filen med private mapper:

Outcmd.dat - Denne fil gemmer indstillinger for værktøjslinjer og menuer.

<Profilnavn>.fav - Denne fil gemmer indstillinger for Foretrukne og Outlook-linjen.

<Profilnavn>.htm - Denne fil gemmer HTML-signaturen.

<Profilnavn>.rtf - Denne fil gemmer den automatiske rtf-signatur (Rich Text Format).

<Profilnavn>.txt - Denne fil gemmer den automatiske txt-signatur.

BEMÆRK! Hvis du bruger Word til at oprette e-mail-meddelelser, bliver signaturerne gemt i Normal.dot som autotekst. Du bør også sikkerhedskopiere denne fil.

Brugerdefinerede visninger bliver integreret i de mapper, de er oprettet i. Hvis du eksporterer meddelelser fra en privat mappe til en anden, bliver visningerne ikke bevaret.
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 23:09 #12
Til e.p.
Hjælpefilen angiver at jeg skal befinde mig inde i adressekartoteket, trykke på filer og dernæst eksporter. Dwet sidste er ikke muligt
Avatar billede e.p. Nybegynder
22. juli 2002 - 23:10 #13
Shit det fyldte meget....det må du undskylde, men håber du kan bruge det
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 23:19 #14
Til e.p.
Ja - men tak - jeg tygger det lige i gennem og ser om det kan bruges
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juli 2002 - 23:19 #15
bobbobbob > Ja inde i Outlook, vælger du menuen funktioner og forneden indstillinger. Så kommer et vindue frem, hvor du kan vælge nogle forskellige faner, og der er et som hedder vedligeholdelse, og nede på vedligeholdelses siden står der på en knappe lagringsmappe
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
22. juli 2002 - 23:30 #16
Til jakobclausen
Det er godt ved at være sent - men den der fane med vedligeholdelse den kan jeg altså ikke få øje på
Avatar billede riversen Nybegynder
23. juli 2002 - 08:39 #17
jakobclausen: det er i outlook express...IKKE outlook!
Avatar billede bobbobbob Nybegynder
23. juli 2002 - 18:58 #18
e.p. var tættest på - det handler om eksport og import af .pst filer i outlook
Avatar billede e.p. Nybegynder
23. juli 2002 - 19:05 #19
Takker for point