Avatar billede larscl Nybegynder
22. juli 2002 - 21:51 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

webcam- hvad goer man

Jeg skal have koebt 2 cams - et til familien i udlandet, et til mig selv. Hvad skal jeg vaere opmaerksom paa? Vi skal snakke sammen f.eks via netmeeting, er der noget med at lydkort skal vaere full duplex for at det virker ok? Jeg har adsl 256, familien har cable med op til 512,  er det ok? Hvad med mikrofon - skal det vaere en dyr en?
Hvilke andre faktorer er det vaerd at haefte sig ved?
Lars
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 21:58 #1
Videosamtalefunktionen i MSN messenger er ret god. Den kan jeg godt anbefale. Man kan få webcams med indbyggede mikrofoner, og det gør det hele noget nemmere. Det jeg har er der indbygget mic. i og den er ganske god. Det er et Logitech. Hvor meget har du tænkt dig at ville "ofre", pr. webcam?
Avatar billede larscl Nybegynder
22. juli 2002 - 22:03 #2
Smertegraensen ligger nok i omegnen af 5-700 pr webcam - hvad med lyden?
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 22:07 #3
Avatar billede colabund Nybegynder
22. juli 2002 - 22:08 #4
Du skal nok være opmærksom på, at MSN har visse begrænsninger, hvis man sidder bag en router.
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 22:08 #5
Lyden er fin, det er faktisk den der er bedst....("i gåseøjne"- lyden er direkte) billedet er en smule forsinket, ikke så meget, men det er skam stadig fedt at man kan se og høre hinanden. :)
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 22:08 #6
colabund->Jepper, godt du siger det, havde ikke lige tænkt over det. ;)
Avatar billede larscl Nybegynder
22. juli 2002 - 22:16 #7
klodoven - tak for det. Det var faktisk de to jeg havde kig paa - men det med routeren forstaar jeg ikke helt - jeg SIDDER bag en router - hvilken betydning har det? - og hvad med lydkortet - skal jeg bare gaa ud fra at det jeg har vil vaere ok?
Avatar billede larscl Nybegynder
22. juli 2002 - 22:17 #8
er der ikke noget med at man ikke kan "snakke i munden paa hinanden" som i en telefon, med mindre lydkortet er full duplex?
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 22:18 #9
Lydkortet tror jeg ikke du skal være bekymret for....det er nærmere routeren....MSN kan ikke lave stemme/videosamtale, når man er bag en router!! :(, har selv samme problem efter at have fået router. Hmm....men der må være et program som kan.
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 22:18 #10
larscl->Det har jeg godt nok aldrig hørt om...
Avatar billede larscl Nybegynder
22. juli 2002 - 22:22 #11
Dvs at jeg maa finde noget andet software??? nogle ideer?
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 22:26 #12
arbejder for at kunne finde noget......vender tilbage i morgen.... Nat, Nat. (LOL) :)
Avatar billede larscl Nybegynder
22. juli 2002 - 22:30 #13
takker - det kan da ikke passe at folk der har adsl ikke kan bruge webcam - vel?
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 00:44 #14
Larscl 22:30:33: Nej, problemet er ikke adsl-forbindelsen, men et eller andet med MSN og routere. Jeg bruger selv ICQ, men der er ingen "video-samtale"-funktion, og alm. samtale-funktion har jeg ikke fået til at virke endnu. Men arbejder heller ikke særlig seriøst me det....
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 00:55 #15
Problemet med MSN og routere har tidligere været nævnt på E!, prøver at finde linket senere...
Avatar billede larscl Nybegynder
23. juli 2002 - 09:23 #16
cola: tak, ved du om f.eks yahoo messenger vil vaere ok, eller om det for sloevt?
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 09:59 #17
Godmorgen... Egentlig har jeg slet ikke forstand på computere/IT, men min kones ældste søn er flyttet hjem til os, og han kan IKKE undvære fast opkobling...
  Og således er jeg så også selv blevet "net-afhængig"...
  Til sagen: Nej, kender intet yahoo, prøver selv at sætte mig ordentligt ind i ICQ indtil videre...
  Et link: http://www.eksperten.dk/spm/200763  Du skal nok prøve "schulze"s link i 3.-sidste kommentar, jeg har ikke selv orket.
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 10:19 #18
Og ICQ har også visse problemer, se fx her: http://www.eksperten.dk/spm/234166  Måske kan rkhdk´s løsningsforslag "oversættes" til MSN??
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 10:36 #19
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 11:28 #20
Lægger lige et svar, hvis du synes mine komm´s har sat lidt på plads, egentlig hjælp er der jo desværre ikke tale om.
  Men forhåbentlig har du da ikke købt webcam´s endnu...??
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 14:29 #21
Hmm, du er nok paa ferie hos familien.
  Jeg kigger forbi dette spm. de naeste par dage, saa laeg lige en kommentar.  Jeg vil nemlig gerne ogsaa det der med "web-cams"
Avatar billede larscl Nybegynder
23. juli 2002 - 18:40 #22
Jamen jeg er da blevet hjulpet et stykke ad vejen - tror jeg resignerer og bruger yahoo messenger, med hvad det nu medfoerer af daarligere kvalitet mv.
Avatar billede larscl Nybegynder
23. juli 2002 - 18:41 #23
klodoven - skriv liget et svar, saa fyrer jeg nogle point over til dig
Avatar billede klodoven Nybegynder
23. juli 2002 - 21:40 #24
Jamen takker. Men du har jo fyret alle pointene til colabund?
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 22:04 #25
>>larscl: Skal klodoven have nogle af "mine" points, så læg lige en kommentar, jeg skal nok kigge forbi de næste par dage.
>>klodoven: Fandt du et program (webcam/voice) som kan gå gennem router, så er jeg (sommetider) på ICQ 156101669 (lassefar)
Avatar billede klodoven Nybegynder
23. juli 2002 - 22:07 #26
colabund->Nej, jeg har ikke fundet et endnu, men jeg er sikker på at der må være et, så jeg fortsætter eftersøgningen, da jeg godt selv kan bruge det. Jeg giver dig selvfølgelig lige besked hvis der dukker noget op. :)
Avatar billede colabund Nybegynder
23. juli 2002 - 23:05 #27
>>klodoven: Jeg har lige installeret yahoo messenger og vil prøve det de kommende dage. Kigger som sagt herind, når larscl fortæller om points-fordelingen
Avatar billede larscl Nybegynder
24. juli 2002 - 11:35 #28
Jeg smider selvfoelgelig ogsaa 80 p over til klodoven - men hvordan goer jeg det? Jeg troede du bare kunne sende et svar som jeg saa kunne beloenne?
cola - lad hoere hvordan det gaar med yahoo-messenger. Har ikke koebt webcam endnu
Avatar billede klodoven Nybegynder
24. juli 2002 - 15:51 #29
larscl->Du opretter et nyt spm. med tiitlen "Point til klodoven", og angiver i dit spm dette spm. url, og hvor mange points. :)
Avatar billede colabund Nybegynder
24. juli 2002 - 18:51 #30
>>begge: Ja, hvis ikke klodoven skal have point af "min" del, så er det jo mig, som skal oprette et spm....
  Ang. yahoo-messenger: Det bliver desværre ikke foreløbig, jeg skal bruge min ferie på at reparere min gamle bil (ford Transit på hvide plader).
  Okay at du ikke har brugt $$ på noget, som sandsynligvis ikke vil kunne komme til at virke. Well, måske, hvis man har forstand på proxy-servere kan det måske...  men det har jeg ikke, jeg har kun forstand på biler...
Avatar billede larscl Nybegynder
24. juli 2002 - 23:59 #31
Avatar billede klodoven Nybegynder
25. juli 2002 - 21:03 #32
Avatar billede mixen Nybegynder
13. august 2002 - 14:45 #33
jeg har et Logitech QuickCam Pro 3000 og jeg kører bag en routher... Jeg kan ikke lave stemme/video meddelser i MSN, men i Yahoo Messenger og Paltalk fungerer det! Så prøv det, det skulle virke