Avatar billede steen_hansen Forsker
23. august 2000 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med oprettelse af printer på NT-server

Vi har i huset en farveprinter, som er sat på netværket v.hj.a. en ledning til hub\'en.

På printeren har man i tidernes morgen indtastet en ip-adresse, altså i printerens display. Det var nok til, at 4 Mac\'er kunne se den og udskrive til den. Der er INTET foretaget på vores NT-server.

Nu vil vi andre (pc-brugere og terminaler) også kunne udskrive til printeren. Når jeg installerer den på servern (Settings\\Printer\\Add printer), får jeg en fejlmeddelelse i installationens sidste fase (se også http://www.eksperten.dk/spm/23807).

Installerer jeg printeren på min egen pc på ip-adressen \\\\111.222.333.444\\printernavn (printernavnet angiver jeg selv) får jeg beskeden, at printeren vil blive installeret, men at jeg ikke vil kunne bruge den, for den er off-line. \"Gør den on-line, før du kan bruge den\" etc. etc.

Nogle, der har nogle gode idéer?
Avatar billede tof Nybegynder
23. august 2000 - 15:13 #1
Du skal installere TCP/IP printing service på den server som skal eje printkøen.
Ved printerinstallationen skal du tilføje en LPR-port, IP:111.222.333.4444 HOST:Raw
Så installerer du printeren, og kobler den på den nyligt lavede port.
På PC\'erne kobler du dig til printeren som normalt.
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. august 2000 - 16:41 #2
Hvor finder du TCP/IP printing service? Jeg får ikke noget frem på mine søgninger
Avatar billede svein Nybegynder
24. august 2000 - 10:53 #3
Den finder du via :
Start - ControlPanel - Network - Services  - Add.
Her vil der komme frem \"Microsoft TCP/IP Printing\".
Avatar billede steen_hansen Forsker
12. oktober 2000 - 07:43 #4
Nope, sorry fyre. Fandt selv ud af det: manglede \"raw1\" på NT-serveren. Så problemet er løst
Avatar billede steen_hansen Forsker
12. oktober 2000 - 07:46 #5
Pointene SKAL jo afsættes, selv om jeg selv har fundet ud af det. Der har været mange til at hjælpe, men dem kan jeg ikke huske mere
Avatar billede steen_hansen Forsker
12. oktober 2000 - 07:47 #6
Sorry, tof, du har jo sådan set givet mig svaret. Kan du ikke svare mig igen, så får du pointene! 80)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. november 2000 - 13:17 #7
Trækker det tilbage