Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. juli 2002 - 21:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Utidig lukning

Jeg har lige sat en stang på 512 MB DDR 2100 mere i min maskine, så den er på total 1024 MB rammene er ikke af samme fabrikat, men de er ens, så det skulle ikke betyde noget.
Mit bundkort er et Asus A7M266
Min XP Pro har fået alle de opdateringer der er udkommet til dato.
Alligevel har jeg nu to gange opdaget at maskinen lige pludselig er gået i sort, den er stadig tændt, men skærmen er sort og hvis jeg trykker på mellemrumstangenten (for at få lidt livstegn) dytter den bare og der sker intet, jeg har ikke haft den fornødne tålmodighed til at vente og se hvad der sker, om den er på vej i standby eller om den virkelig er væk.
Er der nogen der kender dette problem, jeg har kørt en gendannelse til dagen før sidste opdateringer fra MS.
Jeg har også skiftet skærm fra 17" til 19" men det skulle vel ikke kunne gøre at den lukker ned på den måde.
Jeg har godt nok ikke brugt medfølgende CD-Rom, den virkede bare så jeg så ikke nogen grund til at bruge den medfølgende.
Avatar billede resten Nybegynder
22. juli 2002 - 21:24 #1
Prøv en load setup defoults i bios.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. juli 2002 - 21:31 #2
Prøver jeg lige
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. juli 2002 - 22:24 #3
Jeg vil lige være sikker på at der ikke kommer til at ske noget som man fortryder.
Hvad gør den "Load Setup Defaults" og hvor finder jeg den, jeg fandt noget men det var i Exit afdelingen, ellers ved jeg ikke hvor i Bios der befinder sig.
I mellemtiden har jeg installeret de rette drivere der er med til skærmen.
Avatar billede resten Nybegynder
22. juli 2002 - 22:35 #4
Virker de så ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. juli 2002 - 22:46 #5
Ja skærmen virker fint, men jeg må vel vente på at den evt. går i sort igen.
Kunne man forestille sig at det er skærmen der måske har væet det forstyrrende element
Avatar billede resten Nybegynder
22. juli 2002 - 22:57 #6
Ja det kan man sagens men måske også din nye ram klods.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. juli 2002 - 23:16 #7
BJTrading mente at den nok skulle samarbejde, selvfølgelig kunne de ikke love det 100%.
Men det vil vise sig indenfor få dage er jeg sikker på, så kommer jeg lige tilbage på dette nummer
Avatar billede resten Nybegynder
22. juli 2002 - 23:29 #8
:-)
Avatar billede rickyhansen Nybegynder
26. juli 2002 - 02:09 #9
Jeg havde samme problem da jeg smækkede en ny klods i min.

Genstart maskinen i fejlsikret. Når du er logget på her skulle den gerne finde din nye "hardware" og du kan genstarte normalt.

Det virkede for mig, så måske også hose dig? ;)

Good luck

Hansen
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
29. juli 2002 - 11:46 #10
Jeg har både snakket med BJTrading og deres garantifirma, min skærm bliver afhentet imorgen, den skal have repareret en timer funktion. Bliver afleveret igen inden 5 dage.
Lidt noget ØV, skal så tilbage til 17" i 5 "lange dage"