Avatar billede qtest Nybegynder
22. juli 2002 - 20:23 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

ANG. Chaintech mainboard

jeg er ved at køre en maskine op(PRØVE), MEN mit bundkort et CHAINTECH CT-6ATA2, (ja det er IKKE nyt), driller!
maskinen har ikke kørt i ca. ½ år, og der er skiftet IDE HD i den, Når jeg nu vil starte den op, med KUN RAMén i vil den gerne starte, og så sætter jeg EN ting i af gangen.... MEN lige så snart jeg sætter noget i IDE1 eller IDE2... Så kommer der ikke noget på skærmen... ??
HVAD SKAL JEG GØRE??? -eller IKKE gøre!
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2002 - 20:57 #1
Vend kablet rigtigt ?

Den røde linje skal være mod pin 1
Avatar billede qtest Nybegynder
22. juli 2002 - 22:06 #2
JAMMEN det vender skam rigtigt!!! Det var det første jeg prøvede...
PS: der er jo så´n en TAP der skal passe i en hak iegOs!! Så det kan enteligt ikke vende forkert...
Avatar billede tophat Nybegynder
22. juli 2002 - 23:35 #3
når du booter så tryk på del-tasten for at komme ind i bios.
autodetekt din hdd. save change and exit yes.
Avatar billede toocool Nybegynder
22. juli 2002 - 23:42 #4
Prøv at skifte Backup batteriet på boardet. Formentligt et "CR 2032" til ca. 25 kr.

Kunne din Harddisk være def?
Avatar billede qtest Nybegynder
23. juli 2002 - 17:09 #5
Hhhmmmmmm der var dog et par muligheder jeg lige vil tjekke!!!
MMeeennn kan et backup batteri ikke holde i mere end 7 mdr?? HDéner NÆSTEN ny!!under et år!
Ja den med at boote og så gå ind i BIOSénden er fin det ville være fedt... MEN DER KOMMER JO INTET OP PÅ SKÆRMEN!!!!!
OK..jeg kan UDEN noget sat i IDE portene...men det er jo der HDén sættes til...SSSÅÅåååååååå ---- :o/
Avatar billede qtest Nybegynder
23. juli 2002 - 17:13 #6
PS: Jeg er ikke sur...men PISSE irreteret på det FUC.... bundkort!!! Så hvis det skinder igennem??? -er det IKKE jer..... OK!
"Mumle-mumle KNure"
Vh Q "bunden af bundkort brokker"
Avatar billede qtest Nybegynder
23. juli 2002 - 17:16 #7
PPS: "toocool" Du har så inderligt ret... Det er et CR2032 3v såååå.... de 25 Dkr. ER brugt!!! :o)
MEN det var desvære ikke det!!
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2002 - 23:02 #8
Har du prøvet med et andet ide kabel ?
Avatar billede qtest Nybegynder
24. juli 2002 - 22:58 #9
Hhmmmm Jaaa det har jeg da..... men jeg har da nogle HELT andre... :oS
Avatar billede toocool Nybegynder
26. juli 2002 - 12:54 #10
Har du prøvet med en anden HD?

Hvis ikke det hjælper med en anden HD, er jeg 99% på at dit Mobo er def.... sorry!

Kan du ikke låne en HD af en boddy?
Avatar billede qtest Nybegynder
26. juli 2002 - 20:18 #11
Mange tak for de mange svar , men jeg har ENDELIGT fundet fejlen...
Det var HDén der var sat til "MASTER" i jumperen!!! (-og skulle stå "single") -og der var KUN den i maskinen....såååååå den ledte efter en anden HD!!!
UNDSKYLD mange gange, EN MEGA TYRKFEJL!!!