Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 20:18 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kølere

Jeg overvejer om jeg snart skal opdatere noget af mit PC-udstyr.
Jeg tænker på om nogle eksperter kan fortælle mig om det bedste ville være at købe en vand-køler eller blæse-køler til CPUén.
Såvidt jeg har forstået er vandkøling ret nyt, men er det bedre?
Avatar billede agony Nybegynder
22. juli 2002 - 20:21 #1
vandkøling kræver også lidt mere opsætning end en blæser.
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 20:21 #2
Men er det så det værd?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2002 - 20:30 #3
idé'en med eksperten er at give point for svar ;-)
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 20:31 #4
Hvad er meningen at oprette et spm. som du gerne vil ha svar på, UDEN at belønne det?
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 20:32 #5
Det er tænkt som en fri debat, for egentlig er jeg da ret ligeglad sålænge min CPU bliver kølet!!
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 20:33 #6
Og nogle forklaringer holder måske ikke stik, så derfor er der ingen point...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juli 2002 - 20:33 #7
g_Bue>> Biler er vandkølede og det samme er store server systemer.

Men prisen er meget højere end en god blæser. Du kan få en Lydsvag men god blæser for 5-700 kr.
Noicecontrols silverado er geniale: http://asp.webconsult.dk/privat/varer.asp?cID=1&scID=5&sID=2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juli 2002 - 20:34 #8
Kan i veksle points til penge?
Kan i nævne jeres points i en job ansøgning og regne med at det giver et plus?
Eller er eksperten til for at vi kan hjælpe hinanden?
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 20:36 #9
james_t_dk->Du har ret.....men det er princippet i det!! ;)
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 20:36 #10
Det vil så sige i længden er en vandkøling det bedste?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juli 2002 - 20:37 #11
Principet i det er at vi hjælper hinanden.

Jeg må hellere sige at jeg er fortaler for max 1 point per spørgsmål, som man har i blandt andet Java forum på java.sun.com
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juli 2002 - 20:40 #12
Vandkøling er bedst! Men hvis der opstår en utæthed, mister du alt din køling på en gang. Det svare til at din blæser svigter.

Jeg har ingen ide om hvor meget vandkøling støjer, men så vidt jeg forstår har de fleste systemer en ekstern enhed (kasse ved siden af PC'en) der står for afkøling af vædsken.
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 20:44 #13
Tak for oplysningerne, men ved du hvor meget dyrere vandkølede systemer er, i forhold til blæse-køling?
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 20:45 #14
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 20:48 #15
Tak, men det var ikke for at irritere der ikke var point. Jeg har bare set mange frie debatter uden point, og desuden er det jo ikke et haste-problem eller noget som er meget alvorligt!!
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 20:49 #16
general_bue->Jeg overlever nok!!! :) Jeg har desuden selv tænkt på vandkøling, så lyttede lige med!! :)
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 20:51 #17
Jeg har desuden et andet spørgsmål kørende med 70 point selvom det jo ikke er nogen undskyldning!!
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 20:54 #18
Helt i orden. :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juli 2002 - 20:55 #19
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 21:01 #20
Ok, jeg skulle nok have givet nogle point for de svar her. Jeg køber helt sikkert en vand-køler til CPUén!
Avatar billede general_bue Nybegynder
22. juli 2002 - 21:04 #21
james t dk -- Kan jeg sende dig nogle point?
Avatar billede miljoeken Nybegynder
22. juli 2002 - 23:35 #22
opret et spørgsmål  med point, og så accepter hans svar senere