Avatar billede kefus Nybegynder
22. juli 2002 - 19:15 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP. En bootdiskette, hvor kommandoen FORMAT virker.

Jeg skal bruge en bootdisk der virker til systemet NTFS. Jeg har en del disketter, men når man skriver "format C:" virker det ikke....

Det haster....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juli 2002 - 19:16 #1
du kan ikke bruge format c i ntfs.. bruge fdisk istedt og SLET alle partitioner!
Avatar billede stig3 Mester
22. juli 2002 - 19:16 #2
Avatar billede kefus Nybegynder
22. juli 2002 - 19:21 #3
rkhdk <- er det rigtigt....??? HVordan bruger jeg så FDISK...?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juli 2002 - 19:22 #4
det skal siges at Fdisk sletter ALT på harddisken, alle partitioner bliver slettet!

men hvis det er som du skal installere Windows 2000 eller XP så boot på CD'en og fjern partitionerne der fra!
Avatar billede kefus Nybegynder
22. juli 2002 - 19:24 #5
Jeg har tænkt mig at slette ALT...

Jeg kører nu på Win XP Pro, og vil gerne have det igen, men på en hel ren HD...
Avatar billede driis Nybegynder
22. juli 2002 - 19:29 #6
kefus>> Så skal du, som rkhdk så rigtigt skriver, gøre flg.:

1) Brug FDISK og slet partitionerne
2) Opret nye partitioner med FDISK.
3) Formater de nye partitioner.
4) Installer WinXP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juli 2002 - 19:29 #7
så boot op på en boot diskette, når du står i A:\ skriv fdisk
a:\fdisk

vælg slet partitioner, slet none DOS, vælg derefter at oprette en ny
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. juli 2002 - 16:12 #8
har du fået det til at virke?
Avatar billede 7degreez Praktikant
24. juli 2002 - 22:29 #9
Hent en boot på www.bootdisk.de til win98 og kør den og så med cd-rom support og derefter en fdisk og slet så hele lortet ono by one og formater så det hel bagefter... Slut prut finale.,.

Mvh
7degreez
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juli 2002 - 22:33 #10
7degreez => du har set at det allerede ER blevet forelsået ikke?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juli 2002 - 19:45 #11
Takker For Pointz! ;o)