Avatar billede blood Nybegynder
22. juli 2002 - 17:09 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

load cd-rom i dos uden bootdisk

Jeg har en ven som ered en pc som skal reinstalleres. han har ingen mulighed for at komme på nettet så han kan få downloadet en boot disk.

Alle windows gamle filer er stadig på computeren men den kan bare ikke starte op

Derfor ville jeg høre om der var en som kender en måde hvor man kan loade cd-rom drevet uden en boot disk.
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
22. juli 2002 - 17:13 #1
Prøv at gå ind i BIOS

Der er der på de fleste MB mulighed for at vælge boot-drev
Avatar billede thufir Nybegynder
22. juli 2002 - 17:13 #2
kan du ikke bare lave bootdisken for ham??
Avatar billede thufir Nybegynder
22. juli 2002 - 17:13 #3
Avatar billede blood Nybegynder
22. juli 2002 - 17:14 #4
thufir >> Jeg er i KBH han er i Århus :o)
Avatar billede thufir Nybegynder
22. juli 2002 - 17:24 #5
ja det er lidt surt... det kan jeg godt se :P
Avatar billede thufir Nybegynder
22. juli 2002 - 17:24 #6
hvad os kører han??
Avatar billede blood Nybegynder
22. juli 2002 - 17:26 #7
win 98
Avatar billede hermandsen Juniormester
22. juli 2002 - 17:31 #8
Brug dog snail-mail og så send den disk til ham!! :)
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
22. juli 2002 - 19:59 #9
SMART hermandsen - hvis manden ikke kan starte POC op, så kan han jo heller ikke komme på nettet
Avatar billede thezerozone Nybegynder
22. juli 2002 - 23:32 #10
Formater LORTET
Avatar billede collin Nybegynder
23. juli 2002 - 09:04 #11
phantom 06 > Det behøver man heller ikke kunne ved snail mail så hermandsens ide må siges at være glimrende, endda den enkleste og bedste. HVis ikke dette er muligt (jeg kan ikke forestille mig hvorfor) så er der alligevel håb hvis han kan starte op i DOS. Så kan han redigere sine autoexec.bat og config.sys for at få adgang til CDRomen under DOS hvorefter han kunne køre installations program.
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. juli 2002 - 14:16 #12
>>phantom_06
Snail-mail = Det der ender i den fysiske postkasse hver morgen. Det som man så originalt har valgt at kalde PostDanmark. ;)

De findes i forskellige størelse og fysisk form, men de har stort set alle sammen en rød jakke på og så kører de på en gammel grim gul cykel (jeg tror du er med nu)! ;)
Avatar billede blood Nybegynder
05. august 2002 - 23:40 #13
blood